Дори и сериозни автомобилни маниаци може да се затруднят от този въпрос: сещате ли се за модел, който да се е предлагал на пазара и с предно, и със задно предаване в рамките на едно и също поколение ?

Най-големите познавачи вероятно ще се сетят за Rover 75. А също и, с някои уговорки, за Renault 5. Но без съмнение най-известният случай на такава двойственост е Toyota AE86: един от най-желаните от колекционерите модели на японската компания.

Днес за добре запазен екземпляр ще ви поискат поне 20 000 евро - повече от цената й като нова през 80-те. Което направо не е за вярване, при положение, че АЕ86 всъщност е базирана върху обикновената Corolla - солидна, надеждна, но и отчайващо безинтересна кола.

Защо тя се сдобива с такава екзотична версия, и на какво се дължи нарастващата й слава? Нека потърсим отговора в тези недотам известни факти за Toyota AE86.
15 любопитни факта за Toyota AE86 (ГАЛЕРИЯ):
Както споменахме, тази кола не е смайващо бърза. За ускорение от 0 до 100 км/ч й трябват 8.5 секунди, което е по силите на кой да е съвременен семеен SUV. Това обяснява и защо в наши дни е толкова трудно да се намери Levin или Trueno в оригиналното, немодифицирано състояние. Другият риск при покупка, разбира се, е да попаднете на машина, която интензивно е била ползвана в улични гонки или, още по-зле, в дрифт състезания.
Оригиналните джанти са 14-цолови - съвсем нормално за онези дни, когато гигантоманията не бе обхванала всички. Но спокойно могат да се заменят и с 15-ки.
Като повечето машини от 80-те, АЕ86 не е съвсем неподатлива на ръжда. Иначе 5-степенната трансмисия е много надеждна.


0