Дори и сериозни автомобилни маниаци може да се затруднят от този въпрос: сещате ли се за модел, който да се е предлагал на пазара и с предно, и със задно предаване в рамките на едно и също поколение ?

Най-големите познавачи вероятно ще се сетят за Rover 75. А също и, с някои уговорки, за Renault 5. Но без съмнение най-известният случай на такава двойственост е Toyota AE86: един от най-желаните от колекционерите модели на японската компания.

Днес за добре запазен екземпляр ще ви поискат поне 20 000 евро - повече от цената й като нова през 80-те. Което направо не е за вярване, при положение, че АЕ86 всъщност е базирана върху обикновената Corolla - солидна, надеждна, но и отчайващо безинтересна кола.

Защо тя се сдобива с такава екзотична версия, и на какво се дължи нарастващата й слава? Нека потърсим отговора в тези недотам известни факти за Toyota AE86.
15 любопитни факта за Toyota AE86 (ГАЛЕРИЯ):
Ако си мислите, че с различните имена и кодове на двигатели нещата са ви се изяснили, ето още един извор на объркване: съществуват ранни версии, наречени "дзенки" (между 1983 и 1985) и късни, "коуки" (1986-1987). При евентуална покупка е важно да знаете за коя става дума, защото някои части се отличават съществено.
За щастие е лесно да се отличат - "дзенки" имат сини или червени интериори, докато при късните версии са черни или сиви.


0