Почти всички страни в Европа вече насърчават активно електромобилите и делът им расте с рекордни темпове през 2020. Но трайна ли е тази тенденция? Могат ли електрическите коли да носят печалба на производителите си? Когато станат масови, ще представляват ли заплаха за енергийните системи? Или за екологията, с купчините стари батерии?
Жил Норман, старши вицепрезидент на групата Renault за електромобилите и мобилните услуги
"Колела" и Automedia.bg зададоха всички тези въпроси на един от хората, от които всъщност зависят отговорите: Жил Норман, старши вицепрезидент на групата Renault, отговарящ за електромобилите и мобилните услуги. Ето какво ни каза той.
10 ключови въпроса за електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
Жил Норман: "Има много инициативи в тази посока. Ние помолихме нашия основен доставчик LG Chem да произвежда не в Корея, а в Европа.
Отделно има много компании, които разработват нови типове батерии в Европа.
Това е добре и за ограничаване на разходите, и за намаляване на стратегическата зависимост. Вярно е, че повечето такива инициативи са твърде млади и ще минат поне още година-две, преди да видим резултатите. На нас са ни нужни надеждни и безопасни батерии на разумна цена и в големи обеми.
Много е важно също да мислим за следващото поколение батерии. Особено онези с твърд електролит, което би било голям пробив. Но за момента никой не е овладял тази технология. Европа е добра в такива фундаментални изследвания, има капацитета да ги въведе в масово производство, има и достатъчно заинтересовани инвеститори".