Почти всички страни в Европа вече насърчават активно електромобилите и делът им расте с рекордни темпове през 2020. Но трайна ли е тази тенденция? Могат ли електрическите коли да носят печалба на производителите си? Когато станат масови, ще представляват ли заплаха за енергийните системи? Или за екологията, с купчините стари батерии?
Жил Норман, старши вицепрезидент на групата Renault за електромобилите и мобилните услуги
"Колела" и Automedia.bg зададоха всички тези въпроси на един от хората, от които всъщност зависят отговорите: Жил Норман, старши вицепрезидент на групата Renault, отговарящ за електромобилите и мобилните услуги. Ето какво ни каза той.
10 ключови въпроса за електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
Жил Норман: "Това е много добър въпрос. Първоначално имахме нещо като състезание за увеличаване на обхвата. Защото не постигахме минимума, необходим да убедим хората да преминат на електричество. При 300 километра пробег с предишното Renault Zoe започнахме да го достигаме. Сега, с 400 и повече километра, повечето клиенти ни казват, че не се нуждаят от допълнителен пробег, а искат възможности за по-бързо зареждане. С бъдещия Megane e-Vision ще могат за по-малко от половин час да заредят два часа каране. А когато могат да зареждат бързо, вече няма да им трябва по-голяма, по-скъпа и по-тежка".