Двигателят с вътрешно горене все още е най-разпространеният при автомобилите. И ще е така още доста време, макар електромобилите да стават все по-популярни и отделни държави да планират забраната за продажби на превозни средства с ДВГ след няколко години.
Вече има все повече хора които отричат конвенционалните двигатели, за сметка на електрическите, при това - не само от екологична гледна точка. Феновете на електромобилите освен всичко друго изтъкват техният моментален въртящ момент и по-добрата им динамика. Но пък кой не се е вълнувал от невероятния гърлен звук на масивен двигател или от свистенето на добре "надуто" турбо.
Така или иначе, двигателят с вътрешно горене все още е тук и ще ви разкажем няколко любопитни и забавни факта за него:
Най-големият двигател с вътрешно горене, както може да се сетите, се използва в най-големите транспортни машини - корабите. Агрегатът Wärtsilä RT-flex96C се предлага във версии с 12 и 14 цилиндъра, като е двутактов дизел. Дължината му е 26,59 метра, височината му е 13,5 метра, а теглото - 2300 тона. А мощността му е 107 390 конски сили.