Двигателят с вътрешно горене все още е най-разпространеният при автомобилите. И ще е така още доста време, макар електромобилите да стават все по-популярни и отделни държави да планират забраната за продажби на превозни средства с ДВГ след няколко години.
Вече има все повече хора които отричат конвенционалните двигатели, за сметка на електрическите, при това - не само от екологична гледна точка. Феновете на електромобилите освен всичко друго изтъкват техният моментален въртящ момент и по-добрата им динамика. Но пък кой не се е вълнувал от невероятния гърлен звук на масивен двигател или от свистенето на добре "надуто" турбо.
Така или иначе, двигателят с вътрешно горене все още е тук и ще ви разкажем няколко любопитни и забавни факта за него:
Първите масово използвани двигатели през 19 век били двутактови. Това се променя от германеца Николаус Ото, който създава първия четиритактов двигател през 1861 година. Агрегатът, между другото, се счупил само след няколко минути работа.