IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо двигателят с вътрешно горене още дълго време ще е с нас

Няколко любопитни факта за агрегата, без който не можем да си представим автомобилната индустрия

Двигателят с вътрешно горене все още е най-разпространеният при автомобилите. И ще е така още доста време, макар електромобилите да стават все по-популярни и отделни държави да планират забраната за продажби на превозни средства с ДВГ след няколко години.


dwigatel


Вече има все повече хора които отричат конвенционалните двигатели, за сметка на електрическите, при това - не само от екологична гледна точка. Феновете на електромобилите освен всичко друго изтъкват техният моментален въртящ момент и по-добрата им динамика. Но пък кой не се е вълнувал от невероятния гърлен звук на масивен двигател или от свистенето на добре "надуто" турбо.

Така или иначе, двигателят с вътрешно горене все още е тук и ще ви разкажем няколко любопитни и забавни факта за него:

0 от 500
  • #23
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 месеца )
    #19 Аз ли? Аз смятам, че природата си е добре. СО2 не го смятам за толкова голям проблем, колкото минната дейност, която унищожава огромни площи и хабитати. И за това казвам, че само ДВГ, чрез синтетичните горива, за които не е нужно да копаеш могат да я спасят!
  • #22
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 месеца )
    #20 Да съм казал нещо за мощност? Говорех за кеф! Извинявай ама жена ти ако е грозна и без ц**и по-добре си гледай лъскавите по филмите ;) За ежедневието не ми трябва безумно ускорение, 150 коня са повече от достатъчно. Дори за кеф не ми трябват повече. От 600 коня Ролс Ройс и 160 коня Лотус бъди сигурен, че ще взема Лотуса, ако иде реч за кефа. Кефа бате от колата, без звука, да ти вляза в примера е като секса с презерватив...
  • #21
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Постоянно ни заливат с калкулации, които показвали, че при производството на батерии се отделяли по-големи кол-ва парникови газове и се ползвали повече природни ресурси, отколкото ако си кютаме двг-тата, повечето от които нафтови печки. Ето че тази откровена пропаганда си е свършила работата - повечето от Вас са убедени, че това е вярно, макар очевадно това да е абсолютно невъзможно.
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Кое е фалшивото ( преди 3 месеца )
    Ти май обърка двата бряга? Приятелю, звука на двигателя е само следствие от неговата мощност. Хайде помисли къде е истината на силата - да я караш, или да гледаш лъскави ремуси и да слушаш звук? Ами това може да го правиш и от пейката в парка, докато някой си кара бързия автомобил. То е малко като да гледаш порно и да ми обясняваш, че главната героиня била по-страстна и имала по-големи гърди от жена ми. Е да ама, аз е#а, а ти само гледаш, слушаш и философстваш. Мощност не се мери с звук ...
  • #19
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 16 ( преди 3 месеца )
    Човекът ти говори, че 90% от материалите в батериите се използват отново за производство на батерии. Останалите 10% са от материали, като например силиконът между батериите, които няма смисъл да се рециклират и могат да се ползват по друго предназначение, като например пълнеж за настилки. Разтревожен си за природата? Какво правиш със старите си гуми? Само една от тях има повече материал, отколкото силиконът в батериите. За живота на батерията - милион километра, колко гуми ще си изхвърлил?
  • #18
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 месеца )
    #12 С написаното в общи линии казваш, че звука от V8 двигател е глупост?! Ами те производителите точно заради това, че новите еко-простотии доведоха да липса на звук се принудиха да го генерират в купето! С е-кола за малко емоция трябва да и скъсам г**а и да разчитам на ускорението, докато V8 мога да си карам с 20 км в квартала и да се кефя на нежното боботене на едно живо нещо под капака, а не "синтетиката" на ел. мотора. В общи линии предлагаш да правя виртуален секс, вместо с истинска жена ;)
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Пак мантри ( преди 3 месеца )
    Стига глупости.Въглищните централи ще са затворили много преди пазарния дял на електромобилите е да е достигнал дори 50%. Ако производството и транспорта на батериите се прави със 100% чиста енергия, то няма да има и замърсяване. При рециклирането също. При движението на автомобил с ДВГ, винаги има отделяне на вредни вещества. ВИНАГИ. При всяко горене се отделя NOx, който за разлика от CO2 е адски вреден, та дори смъртоносен за хората. От него умират годишно повече отколкото от covid 19
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 месеца )
    #8 Батериите казваш се рециклират на 90% ще оставим на страна, че 10% от тия токсини не подлежат на никава манипулация, ще приемем че както ядреното гориво ще се съхранявт по надлежен път. Проблема обаче е, че в света няма система успяла да постигне 100% обхват за събиране на отпадъците. А сега си представи, че отново само 10% (което е утопия да постигнеш и такъв обхват) от батериите остават да "гният" безстопанствени където падне какви ще са последиците за земя и вода наоколо. Е, мерси но НЕ!
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 месеца )
    #14 за съжаление, глупостите ги пишеш ти. 1во къде ти е изгодата да го събереш и вместо да го използваш да го заровиш, за тия количества ще е огромно предизвикателство. 2ро За да се движи е-автомобил ще отделяш емисии за да направиш батерии, и за да ги рециклираш. Освен това при огромните ток от ТЕЦ всеки зареден киловат ще продължава да отделя емисии. Така натрупваш още и още. А "смогът" всъщност ще изчезне, защото при синтетичните горива фините частици са в пъти по-малко. А тока само добавя!
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 3 месеца )
    Големи глупости си написал? Защо трябва да правим кръгово използване на смогът в градовете и да го използваме отново и отново, вместо да го премахнем веднъж завинаги? С какво е полезен смогът за човека и природата? Абсолютно си прав, че електромобилите не могат да го направят, но пък на кого ли е нужно освен на тебе? Съществуват технологии за улавяне на со2 от атмосферата, но какъв е смисъла след като веднъж сме го уловили, пак да го изгорим, за да се отдели отново, а не го върнем в земя ...