IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ето я най-после революцията на BMW

Компанията представи официално новия си флагман, наречен iX

BMW най-после представи официално дългоочаквания си нов електрически флагман. Той ще се нарича не iNext, както бе познат концептуалният модел, а само iX, и производството му ще започне още идната година. "Това е еталонът, който очертава нашето бъдеще като компания", заяви при премиерата главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе.
  
  
BMW iX
Производството на iX започва още през 2021 година. Автомобилът ще разполага и с множество системи за автономно шофиране, но детайли за тях ще научим по-късно 
  

Както се очакваше, окончателният дизайн е доста далеч от ръбатите и спорни форми на прототипа. Необикновено изтънените предни и задни светлини са запазени, но не са вече чак толкова агресивни. Като цяло силуетът е максимално заоблен - "като добре огладен камък", както се изрази главният дизайнер на BMW Адриан ван Хойдонк.
  
  
BMW iX
Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.25 - рекорд за автомобил в SUV сегмента
   
  
Дръжките на вратите са интегрирани в корпуса, очертанията са максимално изчистени и iX постига коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.25 - рекорд за автомобил с SUV пропорции. iX е с височината на X6, но с размери на колелата като при X7.
  
  
BMW iX
Най-тънките светлини, използвани някога от BMW. Това е възможно благодарение на напредъка на светодиодната технология
 
  
Още по-изчистен е интериорът. "Вдъхновихме се от модерната архитектура - искахме да създадем нещо като уютно ателие, с удобни седалки, голям екран и почти нищо друго", обяснява ван Хойдонк. iX е най-сложният автомобил, създаван някога от BMW, но целта на дизайнерите е тази сложност да не достига до собственика и колата да е изключително лесна за ползване.
  
  
BMW iX
Интериорът - максимално изчистен и с драстично намалени, но не изцяло премахнати бутони
 
  
iX ползва иновативни извити дисплеи със сензорни функции. Този за приборите е 12.3 инча, а този на информационната система е рекордните на BMW 14.9 инча. Повечето бутони са изчезнали, но не всички. Част са вградени като сензори в дървената декорация зад скоростния лост. Отпадането на централния тунел е освободило много пространство на задния ред.
  
  
BMW iX
В дървената декорация всъщност са вградени и част от бутоните за управление на функциите. Използваната дървесина е изцяло рециклирана
  

iX е и първият автомобил на баварците с шестоъгълен волан, който в бъдеще ще се появи и в други модели. Като опция се предлага панорамен стъклен покрив от специален полимер, който може да се затъмнява електрохроматично с едно натискане на бутон. Освен това от BMW обещават и радикално различно преживяване за меломаните с новата опционална аудиосистема от Bowers & Wilkins с 30 говорителя, активно шумопотискане и Surround eфект. За подсилване на въздействието на музиката в предните седалки са вградени магнитни вибратори.
   
   
BMW iX3
   
   
Задвижването е поверено на два електромотора, чиято комбинирана максимална мощност ще надхвърля 500 конски сили и ще ускорява автомобила от 0 до 100 км/ч за под 5 секунди - точните числа ще бъдат оповестени по-късно. BMW обещава потребление на енергия под 21 киловатчаса за 100 км по тестовия цикъл WLTP.

Високоволтовата батерия с капацитет над 100 киловатчаса осигурява обхват от над 600 километра с едно зареждане. Освен това iX ще е способно да се зарежда при 200 киловата, при което за попълването на батерията от 10% до 80% заряд ще са нужни само 40 минути. Десетминутно зареждане добавя 120 километра пробег.
  
   
BMW iX
  
  
Част от премиерата бе и носителят на "Оскар" Кристоф Валц, който пристигна в централата на компанията с личното си класическо BMW CS, за да разгледа новия автомобил. Актьорът се впечатли от чисто декоративната предна решетка и от факта, че емблемата на капака се повдига, за да се налее под нея течност за чистачките. Под самия капак са технологиите, позволяващи автономно шофиране.
  
  
BMW iX, Кристоф Валц
Кристоф Валц в новото BMW iX
   
   
iX e и доста устойчиво произведен - без използването на каквито и да било редки земни елементи, и с рекордно висок процент на рециклируеми компоненти в батерията.


Още снимки на BMW iX в други цветови комбинации вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #18
    6 rate up comment 19 rate down comment
    пропов ( преди 3 седмици )
    На мен тази кола ми харесва. Точно големите бъбреци са супер акцент, показват ясна доминация. БМВ не е за скромни сиромаси. А интериора е толкова премислен, че няма нищо дразнещо. Изглежда уютен и авнагарден. Който не харесва да ходи при Алуди.
  • #17
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Superfan ( преди 3 седмици )
    Супер голям фен съм на БМВ, още от ученик. Возил съм се на автомобилите на познати на баща ми. 6 години съм карал 525d. Отделно съм правил тест драйв на коли на познати май съм карал всичко без 7-ма и 8-ма серия. Все още съм фен на техниката и пътното поведение..... ама този нов дизайн.... не знам раздвоен съм.
  • #16
    10 rate up comment 4 rate down comment
    До 13 ( преди 3 седмици )
    Предимството на Тесла не е в това, че е електромобил, нито в лукса вътре - нищо не сте разбрали за това защо Тесла-та е революционен автомобил.
  • #15
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Мъка мъкааа. ( преди 3 седмици )
    Партньорството с Тойота вече дава видими резултати! Японците заразиха BMW със грозен дизайн. Някой елементи директно са взети от Тойота. Например на страничния профил там където задните стъкла на вратите прекъсват колоната и се свързват със задното стъкло. Този дизайнерски елемент абсолютно същият го има в новата RAV4 и в Lexus RX.
  • #14
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 3 седмици )
    На мен тези „ноздри” ми приличат на заешки зъбки.
  • #13
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Loco ( преди 3 седмици )
    Като лукс, качество на изпълнение и пътно поведение това е на светлинни години пред Тесла. Дизайнът е спорен - не бих казал отблъскващ, но не е и спиращ дъха, определено. Големият въпрос е как ще работи софтуерът - и за управление на батерията, и този на автономните асистенти. От това зависят шансовете в този сегмент.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    бронзово-синьото в галерията изглежда по-интересно от червеното
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Дядото Искрен ( преди 3 седмици )
    Лелее, жив да не бях ! Направо ще фалираме с това недоразумение ! Ще сменям марката !
  • #10
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Това да не е Алфа Ромео.
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Но интериорът е нещо много сериозно, не че, съм фен на марката но вътре нещата са изпипани на страхотно ниво, просто разгредайте внимателно детайлите. Това е максимално изчистен интериор със великолепни акценти в детайлите, и въпреки това изглежда изключително новаторски и същевременно луксозно. А екстериорният план ,честно казано всички ел.автомобили поне на мен не ми павят особенно впечатление това се отнася и за порше.