IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ето я най-после революцията на BMW

Компанията представи официално новия си флагман, наречен iX

BMW най-после представи официално дългоочаквания си нов електрически флагман. Той ще се нарича не iNext, както бе познат концептуалният модел, а само iX, и производството му ще започне още идната година. "Това е еталонът, който очертава нашето бъдеще като компания", заяви при премиерата главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе.
  
  
BMW iX
Производството на iX започва още през 2021 година. Автомобилът ще разполага и с множество системи за автономно шофиране, но детайли за тях ще научим по-късно 
  

Както се очакваше, окончателният дизайн е доста далеч от ръбатите и спорни форми на прототипа. Необикновено изтънените предни и задни светлини са запазени, но не са вече чак толкова агресивни. Като цяло силуетът е максимално заоблен - "като добре огладен камък", както се изрази главният дизайнер на BMW Адриан ван Хойдонк.
  
  
BMW iX
Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.25 - рекорд за автомобил в SUV сегмента
   
  
Дръжките на вратите са интегрирани в корпуса, очертанията са максимално изчистени и iX постига коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.25 - рекорд за автомобил с SUV пропорции. iX е с височината на X6, но с размери на колелата като при X7.
  
  
BMW iX
Най-тънките светлини, използвани някога от BMW. Това е възможно благодарение на напредъка на светодиодната технология
 
  
Още по-изчистен е интериорът. "Вдъхновихме се от модерната архитектура - искахме да създадем нещо като уютно ателие, с удобни седалки, голям екран и почти нищо друго", обяснява ван Хойдонк. iX е най-сложният автомобил, създаван някога от BMW, но целта на дизайнерите е тази сложност да не достига до собственика и колата да е изключително лесна за ползване.
  
  
BMW iX
Интериорът - максимално изчистен и с драстично намалени, но не изцяло премахнати бутони
 
  
iX ползва иновативни извити дисплеи със сензорни функции. Този за приборите е 12.3 инча, а този на информационната система е рекордните на BMW 14.9 инча. Повечето бутони са изчезнали, но не всички. Част са вградени като сензори в дървената декорация зад скоростния лост. Отпадането на централния тунел е освободило много пространство на задния ред.
  
  
BMW iX
В дървената декорация всъщност са вградени и част от бутоните за управление на функциите. Използваната дървесина е изцяло рециклирана
  

iX е и първият автомобил на баварците с шестоъгълен волан, който в бъдеще ще се появи и в други модели. Като опция се предлага панорамен стъклен покрив от специален полимер, който може да се затъмнява електрохроматично с едно натискане на бутон. Освен това от BMW обещават и радикално различно преживяване за меломаните с новата опционална аудиосистема от Bowers & Wilkins с 30 говорителя, активно шумопотискане и Surround eфект. За подсилване на въздействието на музиката в предните седалки са вградени магнитни вибратори.
   
   
BMW iX3
   
   
Задвижването е поверено на два електромотора, чиято комбинирана максимална мощност ще надхвърля 500 конски сили и ще ускорява автомобила от 0 до 100 км/ч за под 5 секунди - точните числа ще бъдат оповестени по-късно. BMW обещава потребление на енергия под 21 киловатчаса за 100 км по тестовия цикъл WLTP.

Високоволтовата батерия с капацитет над 100 киловатчаса осигурява обхват от над 600 километра с едно зареждане. Освен това iX ще е способно да се зарежда при 200 киловата, при което за попълването на батерията от 10% до 80% заряд ще са нужни само 40 минути. Десетминутно зареждане добавя 120 километра пробег.
  
   
BMW iX
  
  
Част от премиерата бе и носителят на "Оскар" Кристоф Валц, който пристигна в централата на компанията с личното си класическо BMW CS, за да разгледа новия автомобил. Актьорът се впечатли от чисто декоративната предна решетка и от факта, че емблемата на капака се повдига, за да се налее под нея течност за чистачките. Под самия капак са технологиите, позволяващи автономно шофиране.
  
  
BMW iX, Кристоф Валц
Кристоф Валц в новото BMW iX
   
   
iX e и доста устойчиво произведен - без използването на каквито и да било редки земни елементи, и с рекордно висок процент на рециклируеми компоненти в батерията.


Още снимки на BMW iX в други цветови комбинации вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #28
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Много ме кефи като каже някой тук, че тея коли си ги купуват хората с пари, нагоре в обществото. Все едно в тоя форум няма хора с пари. Все едно е задължително хората с пари баш тоя бобър да си купят.
  • #27
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    до 19 "БМВ не е за скромни сиромаси." ХААА-ХААА-ХААА Верно ли, бе? Вица на деня. От близо 10 години дори в Европа БМВ е марката на най- пропадналите типове. А в България ги карат основно хора, които трябва да теглят бърз кредит, за да си купят 19" гуми за "бенвето" на старо за 120 лв. И даже за тая цена се пазарят. Че не са скромни, не са скромни. Обаче не са просто сиромаси, а пълни мишки. И се излагат непрекъснато.
  • #26
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Пореден размазващ удар на германското технологично превъзходство. Този дизайн много ще върви из балканските маали, руските олигархични кръгове и в югоизточна Азия.
  • #25
    9 rate up comment 7 rate down comment
    край ( преди 3 седмици )
    ковита и Грета Тумберг промениха правилата на играта. Света не може да оцелее с нарастващо потребление. Немските премиуми отиват при тлефоните Верту - в миналото.
  • #24
    11 rate up comment 3 rate down comment
    край ( преди 3 седмици )
    Е на това му се вика мъртво роден. ще има три продажби.
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Напредък спрямо М3/М4... но малък.
  • #22
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Интериорът е страотен. Отвън е...ще си го ложи ли някой това на десктопа или на плакат...фрагманът на марката?
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    ами за невярващите има диностенд качват двата и сравняват тегло разпределение на масите мощност и след това на писта доказват че са еднакво добри супер кари иначе по темата за дизайна бмв приключи с f10
  • #20
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тази кола ще се купува от Слави. Знаете ли кой е Слави? Да, онзи от репортажа за HelpKarma. Слави със Заплатата. Това са хората, видели се изведнъж с пари - те си купуват тези недоразумения. Има ги бол по софийските улици.
  • #19
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До пропов ( преди 3 седмици )
    Грозно.Явно могат само да лъжат в мощността на автомобилите си .Толкова са зле ,че за да може да бие rs6 и E63s реалната мощност на m5 е с от 50 до 70 коня над казаното.Лесно е да побеждаваш когато уж сте с еднаква мощност .И не знам как хората дават 150к+ за кола която хвърля мотор и скорости преди 100к км.