Концернът BMW Group изпозва изложението в Лос Анджелис, за да представи новото си виждане за превозните средства на бъдещето - BMW Vision iNEXT. От германския производител са категорични, че това не е просто автомобил, а платформата, от която по отношение на техниката, оформлението и новото мислене ще се възползва цялата компания и всички марки.
За пръв път всички стратегически иновационни направления на BMW Group са комбинирани в един автомобил: автономно шофиране, свързаност, електрификация и услуги (ACES). Дизайнът допълва тези иновационни направления (D+ACES) и осигурява отговор на въпроса как ще изглежда радостта от шофирането в бъдеще.
„Мобилността е част от нашия живот, от нашия опит, от нашите сетива. Тя е една човешка потребност. По тази причина въпросът за мобилността в бъдеще повече от всякога поставя в центъра на всички съображения хората с техните емоции, потребности и желания за мобилност. С възможностите за автономно шофиране, електрификацията и подобряващата се свързаност в бъдеще ще възникнат напълно нови изживявания и възможности за оформяне на пътуването. В същото време те също променят желанията и стила на живот на хората”, категорични са от баварския концерн.
При BMW Vision iNEXT водачът има все повече свобода да решава как ще оползотвори времето си в автомобила, докато шофира. Оформлението на интериора става все по-важно и в същото време е все по-силно фокусирано върху уюта. BMW Vision iNEXT с чисто електрическо задвижване е оформено като мобилно пространство, което предлага качество на живот и отговаря на необходимостта от ново „любимо място“, където човек да се чуства спокоен.
В интериора на iNEXT доминират пестеливи, ясни линии, геометрията поставя на преден план материалите и цветовете. Комбинацията от материалите текстил и дърво осигурява излъчване, вдъхновено от мебелния дизайн и му придава особен бутиков характер. Преобладаващите цветове в интериора са Purus Rosé, кафяво и бежово, с акценти от метално проблясващ Mystic Bronze. Отзад преобладава изисканият текстил в петролен цвят Enlighted Cloudburst, изтъкан по технологията жакард, който преминава асиметрично от повърхностите на седалките до страничните панели и задната поставка.
В бъдеще интелигентните технологии ще подпомагат хората все по-ненатрапчиво. В BMW Vision iNEXT тези технологии остават невидими на заден план (Shy Tech) и се активират само когато са необходими или когато водачът и пътниците желаят това. Вече почти няма нужда от дисплеи и бутони. Функциите могат да бъдат управлявани чрез повърхностите от дърво или текстил – в BMW Vision iNEXT чрез жакардов текстил. По този начин цялостното управление на автомобила е насочено към потребностите на човека.
Иновациите проличават и в екстериора на BMW Vision iNEXT. Веднага се разпознава новият език на формите на BMW i с характерните си линии и ясни форми, чиито обемно моделирани повърхности се изпъват като мускули отстрани. Това се подчертава от ефектното лаково покритие Liquid Greyrose Copper, което прелива от топла мед до тъмна роза - олицетворение на чистата динамика. Типичното за BMW лице с четири „очи“ при BMW Vision iNEXT е в модерна интерпретация с много тесни фарове, докато външните огледала за видимост назад са заменени от камери.
Предното стъкло прелива плавно в голям панорамен покрив, така че тялото на автомобила изглежда леко и иновативният интериор се вижда добре и отвън. Големите хоризонтални повърхности и линии отзад осигуряват широка и динамична стойка. Тесните, характерни задни светлини достигат навътре в задната част.
Аеродинамичните качества на BMW Vision iNEXT се оптимизират от покрива и дифузора, който е подчертан чрез светлинни елементи. Като естетически и високо функционален дизайнерски елемент дифузорът подобрява не само аеродинамиката, но и в същото време увеличава електрическият пробег на визионерския автомобил. Вдъхновен от моторните спортове, той в същото време подчертава и типичното спортно излъчване на едно BMW – без никакви ауспухови накрайници.
Снимки: BMW