Свикнали сме да се отнасяме с насмешка към съветското автомобилостроене: неговите продукти често бяха недодялани имитации на западни образци, произвеждани след това толкова дълго, че изразът "морално остарели" е твърде слаб в случая. Но в същото време има и немалко машини, които предизвикват уважение заради героичните опити на инженерите да приспособят чужди технологии за суровите съветски условия, или да скалъпят нещо работещо от твърде ограничените ресурси, с които разполагат. Ето десет примера за такива машини, чиито създатели няма от какво да се срамуват. Както подобава на съветската действителност, някои от тях си остават само експерименти - доказали качествата си, но въпреки това не стигнали до масово производство.
10-те коли, с които СССР можеше да се гордее (ГАЛЕРИЯ):
Това бе автомобилната мечта на Източния блок - колата, която се пада само на успелите в живота. Огромни извити стъкла, просторни седалки, внушителен багажник, 15-цолови джанти, 60-литров резервоар, мощен радиоприемник... Даже има версия с тристепенна автоматична скоростна кутия - небивал лукс за 1956 година, когато моделът се появява за пръв път. Освен това първата Волга има централизирано смазване на предното окачване, вместо да лежите отдолу с гресьорката като при Москвич.


2