Свикнали сме да се отнасяме с насмешка към съветското автомобилостроене: неговите продукти често бяха недодялани имитации на западни образци, произвеждани след това толкова дълго, че изразът "морално остарели" е твърде слаб в случая. Но в същото време има и немалко машини, които предизвикват уважение заради героичните опити на инженерите да приспособят чужди технологии за суровите съветски условия, или да скалъпят нещо работещо от твърде ограничените ресурси, с които разполагат. Ето десет примера за такива машини, чиито създатели няма от какво да се срамуват. Както подобава на съветската действителност, някои от тях си остават само експерименти - доказали качествата си, но въпреки това не стигнали до масово производство.
10-те коли, с които СССР можеше да се гордее (ГАЛЕРИЯ):
Със сигурност това е най-големият седан в историята - и най-вероятно ще си остане такъв завинаги. МАЗ-541 има маса около 30 тона, 39 литра работен обем на двигателя и до 500 конски сили максимална мощност. Вярно, че максималната скорост е твърде скромна - 30 км/ч. Но всъщност така и трябва да бъде, защото тази машина никога не е била предвиждана да се движи по нормални пътища.


2