Свикнали сме да се отнасяме с насмешка към съветското автомобилостроене: неговите продукти често бяха недодялани имитации на западни образци, произвеждани след това толкова дълго, че изразът "морално остарели" е твърде слаб в случая. Но в същото време има и немалко машини, които предизвикват уважение заради героичните опити на инженерите да приспособят чужди технологии за суровите съветски условия, или да скалъпят нещо работещо от твърде ограничените ресурси, с които разполагат. Ето десет примера за такива машини, чиито създатели няма от какво да се срамуват. Както подобава на съветската действителност, някои от тях си остават само експерименти - доказали качествата си, но въпреки това не стигнали до масово производство.
10-те коли, с които СССР можеше да се гордее (ГАЛЕРИЯ):
През 1965 моделът е обновен, буквата М отпада от името и остава само ГАЗ 21. Тогава се появяват и елегантните двуцветни купета по американски образец с хромирани рамки на стъклата. Двигателите стават по-мощни - по 80 и 85 конски сили (само версиите за износ в Западна Европа се снабдяват с агрегати Perkins, Rover и Peugeot-Indenor). В съветското кино на тази Волга се пада ролята, която в американското играят розовите модели на Cadillac. Произведени са общо 639 478 бройки до 1970, когато на смяна идва ГАЗ-24.


7