IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето я първата безплатна кола в света

Можете да имате този дериват на Volvo за нула лева на месец - само че, естествено, има и уловка

Най-различни компании са се опитваме да направят най-евтината кола в света - от печалния опит на Tata с бензиновото Nano до китайския електромобил, който струва под 1000 долара и се поръчва от Alibaba. Но на Lynk & Co се пада честта да предложи на пазара първия напълно безплатен автомобил. При това не някакъв компромисен кашон на колела, а пълноценен, комфортен кросоувър, първи братовчед на бестселъра Volvo XC40.
    
   
Lynk & Co 01
Lynk & Co 01


Разбира се, има и уловка. Първо, все още не можете да придобиете симпатичния Lynk & Co 01 навсякъде, а само в петте северноевропейски държави, в които компанията вече се е разгърнала, начело с Нидерландия и Швеция. И второ, не можете да го придобиете напълно безплатно.

Китайската компания, която е под шапката на Geely и е по същество най-близък роднина на Volvo, залага на наистина уникален бизнес модел: тя не продава колите си, а ги отдава чрез абонаментни планове. В случая с кросоувъра 01 можете просто да се свържете с компанията и да сключите абонамент за колата. Няма никакви предварителни вноски, прехвърляния, регистрации, плащане на данъци и техническа поддръжка - всички тези неща са отговорност на компанията. Ако се наложи ремонт, ви се осигурява идентичен заместващ автомобил. На практика имате нова кола, но без грижи и главоболия.
  
  
Lynk & Co 01
  
  
Единственото, което се иска от вас, е да плащате абонаментната такса. Тя не е съвсем ниска - 500 евро на месец, но пък включва абсолютно всичко, даже и застраховките.

 "Безплатната" част идва след това. С абонамента получавате достъп и до системата за споделяне на автомобили на Lynk & Co, в която можете да отдавате автомобила си на други хора, когато не го ползвате. Примерно докато сте на работа, или пътувате в чужбина. Таксите за ползване са предмет на договорка между абоната и онзи, който наема колата краткосрочно. Не се налага дори да се срещате - само пращате през приложението виртуален ключ, който е валиден за срока на наемане. Не би трябвало да ви притесняват и евентуални щети, защото колата е застрахована и при нужда компанията ще ви я подмени.
  
  
Lynk & Co 01
  
  
На базата на опита си от Китай, където програмата функционира вече две години, и от пилотните проекти в Европа компанията твърди, че при умерено отдаване в рамките на месеца приходите могат да сведат абонаментната такса наполовина, а при по-често - напълно да я компенсират.

Моделът 01 е на практика аналогичен на Volvo XC40, но с различен дизайн, и се произвежда в същия завод в Гент, Белгия. Включеното в абонамента обслужване е в сервизите на Volvo. На практика извън таксата абонатът плаща единствено за гориво или електричество, според модификацията. Опциите са трицилиндров бензинов мотор или плъг-ин хибрид.
  
  
Lynk & Co 01, приложение
  
  
Кога тази схема ще е достъпна и в България, е въпрос, на който за момента няма отговор. Страни като Великобритания и Австрия ще бъдат покрити едва през 2022. Но преди две години в специално интервю за Automedia.bg идеологът и шеф по маркетинга на Geely Ален Висер ни каза, че "останалите грешат, като подценяват Източна Европа". Така че шансовете не са чак толкова лоши.
  
  
Още снимки на Lynk & Co 01 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

 

0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    joе ( преди 2 години )
    Елементарен оперативен лизинг, с малко повече подробности в договора.
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ембата ( преди 3 години )
    Те за това хората са написали Холандия,Швеция,Белгия и тн. А не България защото хората там е нормално да взимат по 500 на седмица или иначе казано 2.500+ на месец евро.И изобщо няма да ги бъркат тия 500 евро на месец поради причината че тука данъците са високички а и застраховки и други неща също те пак си им излизат толко парите на месец само,че тука няюа да ги бърка.Плащаш,сядаш и караш.
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    pavel80 ( преди 3 години )
    ЗА 1000 лв на месец ще ми е по изгодно да се движа с такси! :)
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    v ( преди 3 години )
    големи тарикати - безплатна ама 1000 лева наем. за 1000 лева си купуваш къде по-добра кола от тая китайска каруца
  • #30
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ха-ха - "безпла ( преди 3 години )
    ама за 1000 лв. месечно!Че ние повечето за толкова работим...
  • #29
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гугльо ( преди 3 години )
    Да бе... и някой да ти се изака на седалката, докато си на работа...
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Mарин ( преди 3 години )
    Това го има отдавна и се казва рентинг.
  • #27
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Вангелия ( преди 3 години )
    убъркаха свеета... и продължават...
  • #26
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Tova se naricha vav vsiaka darjava Leasing!!!!I ne e nito novo, nito revolicionno. A che v BG pod dunata Leasing se razbira pokupka na vnoski e druga rabota;) chak mi se plache ili smee vseki pat kato chua v BG nikoi da izpolzva Leasing...
  • #25
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Az ( преди 3 години )
    Даваш я под наем през деня, плащаш 500 ойро и като то трябва да си тръгнеш в 5 часа от работа колата е в люлин, пие кафенце... На кой ще отдаваш такава кола под наем?? Ако я преотдаваш никога няма да можеш да разчиташ на нея. Иначе бизнес моделът е добър на фирмата:- *** по 500 ойро от теб, ти не я караш повече от няколко дни в месеца, защото трябва да ходиш с таксита по града да си я прибираш- *** 30х30 ойро/дни наем = 900, 1/3 или 1/2 го въща на теб, уж да си 0:0 с парите. Фирмата = 1000