Tata Nano - най-евтината кола в света, не успява да оправдае очакванията на компанията производител. Индийското возило, което се появи на пазара през юли 2009 година, е реализирало до момента едва 229 157 продажби. А капацитетът на завода, в който се произвежда, е 250 000 коли на година.
През март тази година продажбите на Tata Nano се сринаха с цели 86% спрямо година преди това, което накара индийците да преосмислят коренно стратегията си. Според Карл Слайм, управляващ директор на Tata Motors, причината за слабото търсене на Nano е ниската цена, на която се предлага колата.
"Цената на модела от едва $2 800 (€2 150) отблъсква клиентите, тъй като те не са напълно убедени, че срещу тази сума получават истинска кола, заяви Слайм в интервю за Bloomberg. - Маркетинговата стратегия на Nano просто не работи. Колата не представлява интерес нито за търсачите на скутери, нито за тези, които искат автомобил".
Всъщност производителите не трябва да бъдат изненадани, тъй като промотират модела именно като алтернатива на свръхпопулярните в Индия триколки.
Карл Слайм разкри, че в компанията разработват нов Nano, който ще заеме много от концепцията Pixel, показана през 2011 година. Все още не е ясно дали бъдещата кола ще получи показаните при концепцията дизелов двигател, автоматична трансмисия и вертикално отварящи се врати, но е потвърдено, че цената й ще бъде по-висока - сходна с тази на конкурентите.
Успехът на новото возило на Tata Motors обаче е под въпрос, тъй като производителите планират да го конструират върху платформата на настоящото Nano. А това надали ще промени убеждението на потенциалните клиенти, че купуват нещо средно между скутер и кола.
Снимки: Tata