IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ниската цена на Tata Nano отблъсква клиентите

Продажбите на най-евтината кола в света се сринаха

Ниската цена на Tata Nano отблъсква клиентите

Tata Nano - най-евтината кола в света, не успява да оправдае очакванията на компанията производител. Индийското возило, което се появи на пазара през юли 2009 година, е реализирало до момента едва 229 157 продажби. А капацитетът на завода, в който се произвежда, е 250 000 коли на година.

През март тази година продажбите на Tata Nano се сринаха с цели 86% спрямо година преди това, което накара индийците да преосмислят коренно стратегията си. Според Карл Слайм, управляващ директор на Tata Motors, причината за слабото търсене на Nano е ниската цена, на която се предлага колата.

"Цената на модела от едва $2 800 (€2 150) отблъсква клиентите, тъй като те не са напълно убедени, че срещу тази сума получават истинска кола, заяви Слайм в интервю за Bloomberg. - Маркетинговата стратегия на Nano просто не работи. Колата не представлява интерес нито за търсачите на скутери, нито за тези, които искат автомобил".

Всъщност производителите не трябва да бъдат изненадани, тъй като промотират модела именно като алтернатива на свръхпопулярните в Индия триколки.

Карл Слайм разкри, че в компанията разработват нов Nano, който ще заеме много от концепцията Pixel, показана през 2011 година. Все още не е ясно дали бъдещата кола ще получи показаните при концепцията дизелов двигател, автоматична трансмисия и вертикално отварящи се врати, но е потвърдено, че цената й ще бъде по-висока - сходна с тази на конкурентите.

Успехът на новото возило на Tata Motors обаче е под въпрос, тъй като производителите планират да го конструират върху платформата на настоящото Nano. А това надали ще промени убеждението на потенциалните клиенти, че купуват нещо средно между скутер и кола.

Снимки: Tata

Тагове: tata nano
0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 11 години )
    ТАТА е собственик на РР, което не означава автоматично, че тя е производителят. Тя просто прибира печалбите, да си го кажем точно. Нищо повече. Пък ти ако смяташ, че ТАТА е класа за богати- купи си едно Нано пък му се радвай.
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Ime ( преди 11 години )
    "Цената на модела от едва $2 800 (?2 150) отблъсква клиентите"Аха...и факта, че кормилната тръба е по- тънкостеннта от една обикновена помпа, че и другите недоразумения за безпосноста на пасажерите нямат нищо общо...Нито, че за да може да мине през качествен контрол и да се продава в Европа цената стига над 5 хиляди...
  • #5
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тия не бяха ли собственици на вседеходите Ровър и на Ягуар..., хубава работа, ама ***
  • #4
    26 rate up comment 1 rate down comment
    евтин транспорт ( преди 11 години )
    За 2150 евро бих си купил тази малка кола.Ще я ползвам точно като скутер с кабинка, за да не ме тормозят климатичните условия.Имам предвид вятър,дъжд,сняг и жега.Доколкото си спомням тя е с около 600 куб.см. двигател.Идеална за 1 или 2 пътници с 2 чанти покупки за близки разстояния и градско пътуване.
  • #3
    24 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не мисля че цената отблъсква, я да пуснат новите петици на цена 20000лв. да видите как за дни ще се изкупи продукцията на завода за 5 години напред. Цената не отблъсква а колата и по-точно марката.
  • #2
    20 rate up comment 2 rate down comment
    пак аз ( преди 11 години )
    и под "запалване" нямам в предвид стартиране на двигателя ;-)
  • #1
    22 rate up comment 3 rate down comment
    хм ( преди 11 години )
    а дали не е защото се запалват най-неочаквано