IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стойте далеч: Шестте най-чупливи автоматика

Истината е, че надеждността на скоростната кутия зависи най-вече от задкормилното устройство

Скоростната кутия е вторият най-важен - а също и най-скъп - агрегат в автомобила след двигателя. От нейната надеждност зависи колко комфортно ще можете да ползвате автомобила си, а също и за колко ще го продадете, когато му дойде времето. В наши дни все повече хора клонят към различните типове автоматици - доста по-удобни и по-малко уморителни са. Но също така са и доста по-скъпи, и по-податливи на повреди.
    
   
автоматик
 
 
Освен това автоматиците съвсем не са равни, когато става дума за издръжливост. Разбира се, главният фактор за продължителността на живота им е задкормилното устройство - и най-добре направената трансмисия не би издържала чест и тежък офроуд в калта, или пък редовни потегляния на светофара, все едно сте в Гран при на Монако. Така че следващата класация за най-чупливите автоматици все пак трябва да се приема с едно наум: напълно възможно е тези агрегати да прослужат безгрижно с години, ако се експлоатират и поддържат както трябва.


Шест от най-проблемните автоматични трансмисии (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до 13 ( преди 4 години )
    Както казах има и скъпи версии. Ако сравниш автомата на Меган и на Ферари сигурно само името ще е еднакво. Но по същество тези кутии се 2 ръчни скоростни кутии (евтини) с роботизиран съединител (евтин). Просто за спортни цели бързата работа на робота е много полезна, но там винаги знаеш че ще смениш само 1 предавка и тя винаги ще е на другия вал.
  • #8
    36 rate up comment 6 rate down comment
    Ахаааа ( преди 4 години )
    Явно умишлено е пропусната най калпавата кутия в автомобилостроенето досега... мултитроника на ауди.
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до 12 ( преди 4 години )
    И аз така съм чувал. Една от "най-евтините" марки Ферари ползва кутии с 2 съединителя.
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ZF-a е скъпа кутия докато ДСГ-то евтина (има и скъпи варианти де). Икономически няма голям смисъл. Всички евтини марки (а и някои скъпи при малките модели) минаха на двусъединителни автомати точно защото са по-евтини и прости. Е не колкото CVT-тата, но са и доста по-добри от вариатор в повечето случаи
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    зетеф се проектира за истински автомобили с надлъжно разположени двигатели
  • #4
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Типични проблеми на легаси автомобилите, в бъдещето скоростни кутии няма.
  • #3
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Админ ( преди 4 години )
    В статията не виждам 7g tronic на магарцедеса
  • #2
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Radu ( преди 4 години )
    Така е ама Ваг също слагат ЗЕтЕф така ,че не говори глупости.Относно ДСГ това беше проблемната дкю200 най слабата и то 2014 Ваг я промени и е вече много по надеждна.А от тогава Ваг направи и ДКЮ 381,ДКЮ 500,ДЛ 501 и тн и тн...Супер бързи и надеждни ДСГета от ново поколение. СТИГА повтаря тая мантра за чупливите ДСГета и маслоядите 1и 2 поколение до 2012г. Знаем ,че българина още живее във 2007 ама тук в Европа е 2020 .........
  • #1
    12 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 4 години )
    Когато се говори за проблемният вариатор на Нисан, става дума за първото поколение. При сегашното (в продажба някъде от 2016-2017 по спомени), повечето проблеми на първата версия бяха отстранени. В момента карам X-Tronic вариатор на Нисан и съм много доволен. Вози много по-комфортно от роботизирана кутия, особено в задръстванията и дава по-нисък разход от класическият автомат при сходни характеристики. При нормална експлоатация и поддръжка, спокойно ще изкара колкото класически автомат.