Скоростната кутия е вторият най-важен - а също и най-скъп - агрегат в автомобила след двигателя. От нейната надеждност зависи колко комфортно ще можете да ползвате автомобила си, а също и за колко ще го продадете, когато му дойде времето. В наши дни все повече хора клонят към различните типове автоматици - доста по-удобни и по-малко уморителни са. Но също така са и доста по-скъпи, и по-податливи на повреди.
Освен това автоматиците съвсем не са равни, когато става дума за издръжливост. Разбира се, главният фактор за продължителността на живота им е задкормилното устройство - и най-добре направената трансмисия не би издържала чест и тежък офроуд в калта, или пък редовни потегляния на светофара, все едно сте в Гран при на Монако. Така че следващата класация за най-чупливите автоматици все пак трябва да се приема с едно наум: напълно възможно е тези агрегати да прослужат безгрижно с години, ако се експлоатират и поддържат както трябва.
Шест от най-проблемните автоматични трансмисии (ГАЛЕРИЯ):
Още от дебюта на кутията започнаха оплакванията: твърде резки смени на предавката, неочаквано приплъзване на съединителя, довело до доста удари при паркиране, или превключване на неутрална на магистралата, което нерядко води до удар отзад за забавилия се автомобил. Постоянно прегряващите фрикциони се износват много бързо. От Ford отначало обясниха случаите със софтуерни пробеми, после обвиниха дефектен лагер (произведен от LUK), но накрая бяха принудени да признаят, че се касае за няколко конструктивни дефекта. След заведените колективни съдебни искове компанията склони да удължи гаранцията за проблемните автоматици, и да покрие ремонтите им на стойност до 20 000 долара.