Скоростната кутия е вторият най-важен - а също и най-скъп - агрегат в автомобила след двигателя. От нейната надеждност зависи колко комфортно ще можете да ползвате автомобила си, а също и за колко ще го продадете, когато му дойде времето. В наши дни все повече хора клонят към различните типове автоматици - доста по-удобни и по-малко уморителни са. Но също така са и доста по-скъпи, и по-податливи на повреди.
Освен това автоматиците съвсем не са равни, когато става дума за издръжливост. Разбира се, главният фактор за продължителността на живота им е задкормилното устройство - и най-добре направената трансмисия не би издържала чест и тежък офроуд в калта, или пък редовни потегляния на светофара, все едно сте в Гран при на Монако. Така че следващата класация за най-чупливите автоматици все пак трябва да се приема с едно наум: напълно възможно е тези агрегати да прослужат безгрижно с години, ако се експлоатират и поддържат както трябва.
Шест от най-проблемните автоматични трансмисии (ГАЛЕРИЯ):
Някои шегаджии твърдят, че с тази кутия, позната с кодовете DP0 и DP2, французите са отмъстили на останалата Европа за Ватерло. Тя е съвместна разработка от края на 90-те години на групите Renault и PSA Peugeot-Citroen, и съответно се среща в почти всички техни модели в последните десетилетия - от Renault Megane II и III до Dacia Sandero и Logan, и от Citroen С4 и С5 до Peugeot 306, 307, 308 и даже 408.
През 2009 година четиристепенният автомат е модернизиран и получава новия код DP2, а за автомобили с 4х4 задвижване е създадена версията DP8, с ъглов редуктор, който чрез кардан предава въртящия момент на задните колела.