IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо е опасно движението само на режим „Еко“?

Непрекъснатото му използване може да доведе до сериозни повреди по автомобила

Всеки водач си има собствен стил на шофиране. Някои предпочитат по-бавното темпо, за да пестят гориво, докато други не се притесняват, да дават повечко газ. Не всички обаче си дават сметка, че от стила на шофиране зависи работата на много от системите на автомобила.

В наши дни почти всички нови модели на пазара са оборудвани с възможност за избор на режим на движение, като тази система вече се предлага дори в базовото оборудване на автомобила. Най-често режимите са три - „Стандартен“, „Спортен“ и „Еко“, като те не се отличават кой знае колко един от друг.

Избор на режим

Всеки един от посочените режими предлага определени функции, за които собственикът на автомобила вече е платил. Повечето шофьори предпочитат да използват режим „Стандарт“, като обяснението е, че в повечето случаи именно той се включва при стартиране на двигателя. При него възможностите на силовия агрегат са използвани максимум на 80%.


режими на движение


При преминаване на „Спорт“ се постигат характеристиките, заявени от производителя. Какво обаче се случва при избиране на „Еко“, който е създаден за пестене на гориво и съответно постигане на по-голям пробег с напълнен резервоар? Също така, при него се отделят по-малко вредни емисии от двигателя.

Защо е опасен режим „Еко“?

Въпреки посочените ползи, този вариант на движение сериозно може да увреди двигателя на автомобила. Това се случва само, ако шофьорът го използва непрекъснато. Някои автомобили преминават над 700-800 км в режим „Еко“, което е и основната причина за избора на този начин на придвижване.


режими на движение


Експертите обаче са категорични, че подобно нещо обикновено вреди на основните агрегати. Скоростната кутия, например, преминава на различен режим на работа и сменя предавките по-рядко. В резултат на това често оборотите на двигателя се покачват значително, а това понижава производителността на горивната помпа. Съответно, така се стига до недостиг на масло в двигателя, което е много опасно и може да доведе до сериозна повреда.

В студено време също не се препоръчва постоянно движение в режим „Еко“, тъй като това води до по-трудно загряване на двигателя.

Какво трябва да се направи?


режими на движение


Колкото и парадоксално да звучи, не е добра идея и пълния отказ от този режим, тъй като понякога автомобилът има нужда от „почивка“, за да поработи с понижена мощност. Най-добре е той да се използва, когато наистина трябва да се икономисва гориво. В обратния случай – всекидневно пътуване в режим „Еко“, може да доведе до повреди по автомобила, които ще струват доста скъпо на неговия собственик.

Снимки: Autonews

0 от 500
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    д-р. Куртев ( преди 4 години )
    И защо *** трябва да се скрива ????
  • #5
    18 rate up comment 0 rate down comment
    д-р. Куртев ( преди 4 години )
    Аз съм си лаик по техниката,ама като прочетох статията помислих и ,че съм *** ! Като видях коментариите на колегите ми мина,явно автора на статията е по зле и от мен !!
  • #4
    32 rate up comment 2 rate down comment
    Дедо ( преди 4 години )
    Абе, вие четете ли си глупостите, преди да ги публикувате?
  • #3
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Някой е решил да не ползва гугъл транслейт този път. И резултата не е по-добър
  • #2
    21 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    А ако си с ръчни скорости, пак ли натоварваш казанчето на чистачките, заради което не ти работи климатика?Единственото което каза статията е че загряваш по-бавно, но пропуска, че е вярно, ако си с автомат.
  • #1
    40 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    "...Скоростната кутия, например, преминава на различен режим на работа и сменя предавките по-рядко..." - Пълна глупост скоростната кутия в еко режим сменя максимално рано. "...оборотите на двигателя се покачват значително, а това понижава производителността на горивната помпа. Съответно, така се стига до недостиг на масло в двигателя..." Моля?! Тоест ако караш на високи обороти горивната помпа работи лошо?! И оттова нямаш масло?!?!?!