IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо е опасно движението само на режим „Еко“?

Непрекъснатото му използване може да доведе до сериозни повреди по автомобила

Всеки водач си има собствен стил на шофиране. Някои предпочитат по-бавното темпо, за да пестят гориво, докато други не се притесняват, да дават повечко газ. Не всички обаче си дават сметка, че от стила на шофиране зависи работата на много от системите на автомобила.

В наши дни почти всички нови модели на пазара са оборудвани с възможност за избор на режим на движение, като тази система вече се предлага дори в базовото оборудване на автомобила. Най-често режимите са три - „Стандартен“, „Спортен“ и „Еко“, като те не се отличават кой знае колко един от друг.

Избор на режим

Всеки един от посочените режими предлага определени функции, за които собственикът на автомобила вече е платил. Повечето шофьори предпочитат да използват режим „Стандарт“, като обяснението е, че в повечето случаи именно той се включва при стартиране на двигателя. При него възможностите на силовия агрегат са използвани максимум на 80%.


режими на движение


При преминаване на „Спорт“ се постигат характеристиките, заявени от производителя. Какво обаче се случва при избиране на „Еко“, който е създаден за пестене на гориво и съответно постигане на по-голям пробег с напълнен резервоар? Също така, при него се отделят по-малко вредни емисии от двигателя.

Защо е опасен режим „Еко“?

Въпреки посочените ползи, този вариант на движение сериозно може да увреди двигателя на автомобила. Това се случва само, ако шофьорът го използва непрекъснато. Някои автомобили преминават над 700-800 км в режим „Еко“, което е и основната причина за избора на този начин на придвижване.


режими на движение


Експертите обаче са категорични, че подобно нещо обикновено вреди на основните агрегати. Скоростната кутия, например, преминава на различен режим на работа и сменя предавките по-рядко. В резултат на това често оборотите на двигателя се покачват значително, а това понижава производителността на горивната помпа. Съответно, така се стига до недостиг на масло в двигателя, което е много опасно и може да доведе до сериозна повреда.

В студено време също не се препоръчва постоянно движение в режим „Еко“, тъй като това води до по-трудно загряване на двигателя.

Какво трябва да се направи?


режими на движение


Колкото и парадоксално да звучи, не е добра идея и пълния отказ от този режим, тъй като понякога автомобилът има нужда от „почивка“, за да поработи с понижена мощност. Най-добре е той да се използва, когато наистина трябва да се икономисва гориво. В обратния случай – всекидневно пътуване в режим „Еко“, може да доведе до повреди по автомобила, които ще струват доста скъпо на неговия собственик.

Снимки: Autonews

0 от 500
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Хи хи ( преди 4 години )
    Много еколози тук ей, обичат природата хората, и малко бензин горят, и масло икономисват, и двигателят им по-дълго вечен, да се чуди човек къде да търсят балъци корпорациите?))))))
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Чук ( преди 4 години )
    Еко, значи *** Гретенизъм, преебушка на агрегатите и бъъъързо придвижване към купуване на нова кола
  • #14
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Това все едно е писано в лукоил, смях. Каква е връзката между горивната помпа и маслото на двигателя-мистерия
  • #13
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 4 години )
    Опасно и писането на статии като тази, има много голяма вероятност да станете за смях. Предлагам ви теми за още статии:Опасно ли да пушим докато зареждаме с бензин? 10 модела на които трудно се сменят чистачките.Опасно е ли лятна гума да се пълни зимен въздух?
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    kvy1111 ( преди 4 години )
    Колеха Коко явно грешката е в теб. Вземи веднага и си строши колата, че хората от аутомедия да са прави:)))Няма да коментирам връзката скоростна кутия, горивна помпа и смазване на двигателя, но искам да попитам автора на статията как да микна в ЕКО режим на моят автомобил? Колата е бензин 2000 куб.см турбо, 170 к.с. и 4х4. А и е 93-та година:))) Че нещо мноог ми гори. Под 13 градско не мога да падна:)
  • #11
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Koko ( преди 4 години )
    Моля ви, проверявайте какво публикувате и от какви сайтове превеждате.Аз карам Honda C-RV, купих я на 5 км., сега е на 170 000 км. Колата друг режим освен ECO, не е включван, до сега нямам никакви оплаквания и ремонти по двигателя 1.5.В дилара и сервиза, дори те насърчават да караш само на ECO режим, защото е по-добре за двигателя.
  • #10
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ама вие верно ли четете статиите които се публикуват
  • #9
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Как да напишеш цяла статия и да не кажеш нищо.
  • #8
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 години )
    Камен Донев ли е автор на това :))
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Това малко като един колега дето много щадеше една шкодичка, като му я оправиха му заръчаха да дава малко повече газ.