Компанията Kia обнови кросоувъра си Stonic, който получава „мека“ хибридна система, нови асистенти на водача и други допълнителни функции.
Моделът вече са задвижва от хибриден агрегат, който включва 1,0-литров бензинов турбомотор с 3 цилиндъра и стартер-генератор, захранван от 48-волтова система. Той позволява възстановяване на енергията при намаляване на скоростта, както и по-висок въртящ момент при потегляне.
Задвижващият агрегат се предлага в два варианта на мощност – 100 и 120 к.с. Максималният въртящ момент вече е 200 Нм, като това е увеличение с 16% спрямо досегашната версия със стандартен бензинов мотор.
Двигателят може да бъде комбиниран както с 6-степенна ръчна скоростна кутия, така и с новата система на Kia - Klutch-by-wire. При нея механична връзка е заменена с електронен механизъм, който също позволява по-нисък разход на гориво и на вредни емисии.
Досегашните двигатели за модела също вече са по-ефекнивни. Турбомоторът с обем 1,0 литър и 100 к.с., както и 1,2-литровият атмосферен модел се съчетават с 6-степенна механична скоростна кутия, която заменя предишната 5-степенна.
В салона на обновения Stonic е поставен по-голяма централен сензорен екран – 8-инчов, както и възможност за свързване на смартфон. Резолюцията на 4,2-инчовия дигитален дисплей е подобрена, докато новите опции за персонализиране на интериора включват сини и жълти акценти на тапицерията.
Външният дизайн на кросоувъра остава почти непроменен, но са добавяне нови LED-фарове. Клиентите могат да избират от разширена гама от девет цветови варианта - включително нови опции в сиво и синьо, като могат да определят и нов дизайн на 16-инчови лети джанти.
Снимки: Kia