Семейството Kia Ceed от известно време се предлага с пълноценни хибридни версии, а сега към тях се присъединяват и така наречените „меки хибриди“. Те са направени на базата на дизеловите модификации на модела, като трябва да намалят разхода на гориво и нивата на вредни емисии в Европа.
От компанията съобщават, че двата хечбека - Cede и Exceed, както и комбитата Ceеd SW и ProCeed вече се предлагат с дизелово-електрически агрегат EcoDynamics+, с който по-рано бяха обоудвани модели Kia Rio, Kia Sportage и Hyundai i30 за пазара в Европа. В неговата основа е турбодизеловият двигател 1.6 CRDi от семейството (115 или 136 к.с.), който се поставя на Ceed още от началото на продажбите.
Моторът получава 48-волтов стартер-генератор, който е свързан с ремък с коляновия вал. Той помага за по-добро ускорение, като работи и със старт-стоп системата на автомобила. Съответно, електрониката може да гаси и стартира дизеловият двигател при движение по инерция със скорост до 125 км/ч. Компактният литиево-йонен акумулатор е поставен под пода на багажника (в Европа Ceed не се предлага с резервна гума).
Новата хибридна версия може да бъде оборудвана с 6-степенна механична скоростна кутия или със 7-степенна трансмисия DCT. В първия случай Kia предлага новата си кутия iMT, която дебютира при модела Rio. При нея няма механични връзка между педала и съединителя, като с натискането му шофьорът единствено дава команда на актутатора, въпреки че предавките отново се включват ръчно.
От Kia посочват, че новата трансмисия намалява разхода с 3%, а използването на система „мек хибрид“ дава икономия от 5 до 10% в зависимост от мощността на дизела, вида на скоростната кутия – ръчна или автоматична, на каросерията – хечбек или комби, и условията на пътя. По данни на компанията, разходът новите версии е между 3,7 и 4,4 л/100 км, а нивата на вредни емисии СО2 – между 96 и 109 г/км.
Снимки: Kia