В наши дни почти непрекъснато се появяват новини за нови автомобилни компании (най-вече от Китай), които готвят електрически хиперколи с 3000 к.с. и космически дизайн. Провалът на тези проекти обаче често остава незабелязан от медиите, но историята познава доста подобни случаи. В много от тях именно големите автомобилни производители поставят прът в колелата на млади компании, за да избягнат появата на поредния си конкурент.
В случая ви предлагаме 10 проекта, които бяха сериозни рекламиране и около които се вдигна доста шум. Тези автомобили трябваше да променят света, но не успяха, като се оказаха сериозен провал.
10 свръхамбициозни коли, които се провалиха (ГАЛЕРИЯ):
През втората половина на 50-те години концернът General Motors заема първо място по продажби на американския пазар, като основната заслуга за това е на многото марки, които притежава - Chevrolet, GMC, Pontiac, Buick, Oldsmobile и Cadillac. Това позволява на GM да предлага автомобили от всички ценови сегменти и да задоволява всеки вкус на клиента си.
Във Ford решават, че разширяването на гамата няма да попречи и към марките Ford, Mercury и Lincoln се присъединява флагманският бранд Continental. Това обаче се струва недостатъчно на мениджърите на концерна и през 1957 г. те обявяват създаването на марката Edsel, кръстена на сина на основателя на компанията Хенри Форд. Тя заема място между Mercury и скъпия Lincoln.
Въпреки активната реклама и твърденията, че това е „напълно нов клас автомобили“, моделите на Edsel не се различават кардинално от другите модели на концерна. През първата година нещата вървят добре, като са продадени над 70 000 бройки, но лошото качество, съмнетелният дизайн и високата цена се оказват фатални. Опитите за промени не носят успех и само след 2 години Edsel отива в историята.