IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Скандал между големите производители назрява в САЩ

Три водещи концерна подкрепиха президента Тръмп, но четири други са против

Сериозен скандал между най-големите автомобилни производители назрява в САЩ, след като част от тях подкрепиха президента Доналд Тръмп в намерението му да промени стандартите на нивата на вредни емисии, отделяни от новите автомобили в атмосферата.


вредни емисии


Неотдавна Тръмп подписа указ за подобна промяна, като в него се предвижда до 2026 г. екологичните стандарти да си останат на същите нива, каквито са към момента. По този начин той отмени решението на предшественика си Барак Обама за намаляване на вредните емисии с по 1,5% на година.

Властите в някои щати – като Калифорния, например, дори въведоха още по-строги изисквания, според които това трябва да става не с 1,5, а с 5%. Управата на Калифорния подготвя съдебен иск срещу администрация на Тръмп, към който ще се присъединят още 23 щата. Автомобилните компании BMW, Ford, Volkswagen и Honda, които доброволно подкрепиха плановете на Калифорния за по-строги рестрикции, няма обаче да бъдат страна по този иск, а ще останат неутрални.

В същото време на страната на президента застанаха големи производители като General Motors, FCA и Toyota. Те се готвят да оспорят (също по съдебен път) правото на щата Калифорния да въвежда собствени норми за нивата на отделяните от новите автомобили вредни емисии. Това са и компаниите с водещи позиции в свръхдоходния сегмент на пикапите и SUV с големи двигатели.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Аз не разбрах някой да е против, има три за и три дето си траят, демек и те са за.Прав е чичко Тръмп, някой трябва да спре тая зелена истерия.
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До Владо ( преди 1 месец )
    Ситуацията е точно обратната на това, което описваш. В Англия Land Cruise се предлага с 4 цилиндров дизел няма бензин, да не говорим, че въобще няма 6 или 8 цилиндрови двигатели. А емисиите на отработени газове са направо потресаващи - 200+ гр, за мощността да не говорим 150 кс от 2.8л. От Китай ли ги купуват тези двигатели... Абсолютно ясно е защо само в САЩ вървят 4+ двигателите им, там не се интересуват от екология
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тръмп променя закона, защото не му пука за околната среда и здравето на хората, а единствено за преизбирането му, което се очаква да стане, чрез повече разходи и постъпления в бюджета. Калифорния са най-иновативния щат и са двигателя на технологичното развитие на САЩ, явно те не желаят ниско ефективни превозни средства и това е лесно обяснимо имайки предвид гъстотата на населението там. Същото е положението и в Европа.
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Владо ( преди 1 месец )
    V8-цата и сега се продава в Европа.Това, че в Бг не се внася е друга тема.За европейският пазар се спря дизеловият вариант, именно заради Евро 6.Бензиновият, V8 обаче си върви.А сега ми кажи колко процентно са новопроизведените V6 и V8 от европейски марки? 2%?Или 3%? Нашият континент го очаква едно - даунсайзинг, трицилидрови миксери, обем 800сс, електрички... По отношение на F-150 - няма нищо по-нормално американците да си купуват собствените марки.И да Tundra и Tacoma са много уважавани в СА ...
  • #4
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    """General Motors, FCA и Toyota. Те се готвят да оспорят (също по съдебен път) правото на щата Калифорния да въвежда собствени норми за нивата на отделяните от новите автомобили вредни емисии."" Що за наглост, Японци да съдят Калифорния, защото калифорнийци искали по високи еконорми и по чист въздух!!! Егати наглостта. Това да не ти е Япония, където примерно Нисан диктуват на проглокатурата кой да вкара в затвора и на колко да го осъди.
  • #3
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Още един, сложил розовите очила "made in Japan". Тойота си продаваха V8-цата в Европа, но я спраха, като дойде времето за Евро6. Защото не отговаря. А в Америка може да си дими колкото си иска. Не е никак вярно, че европеецът не иска V6 и V8. А пикапите им? Легенди? Та те са ДАЛЕЧ назад по продажби от Ф150, Силверадо и Рам. Легенди са само в легендарните умове на японските фенчета.
  • #2
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Владо ( преди 1 месец )
    Прав си. Toyota са най-технологичните, и най-екологичните.Имат си и V6 и V8 в гамата. Сега, че в Европа не ги ползват покзва просто профила на европейския клиент. И естествено ще си гонят интереса и в Калифорния.Защо няма европейски производител, който се е наложил на щатския пазар на пикапи?Нали всико могат и всичко правят?Tundra и Tacoma вече са легенди отатък голямата локва. А за 1.8 литровия аткинсов хибрид ще кажа че си върши работата перфектно.
  • #1
    10 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Toyota нали бяха най-екологичните, най-технологичните? Как така не могат да сложат един 1,8 аткинсънов хибрид на Тундрата - та нали клиентите се избивали за техните хибриди? Как така не могат да направят V6, V8, който покрива Евро6 като европейските производители? И най-важният въпрос - как така японските фенчета са все необразовани технологични порове?