IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

15 неизвестни факта за Лада Нива

Продавана е и в Австралия, едва не спечели "Париж - Дакар", но пък покори Северния полюс

Съветската автомбилна промишленост никога не е имала кой знае колко поводи за гордост. По-голямата част от произведенията й бяха или остарели западни лицензи, като прословутата "жигула" (Fiat 124), или директно откраднати технологии и дизайн ("Москвич" - от Opel и BMW, "Запорожец" - от Fiat и NSU). Но има и едно голямо изключение: автомобил, който е създаден от съветски инженери и дизайнери, и който вече над 40 години се радва на интерес по цял свят. Естествено, става дума за ВАЗ-2121, по-известен като "Лада Нива". Наскоро zr.ru проучи в детайли историята й. Предлагаме ви най-интересните факти, които успя да открие. 


15 факта за ВАЗ-2121, които може би не знаете (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #7
    25 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Нали знаете какво казал японски конструктор гледайки съветски високо-проходими машини: - Ей, тия руснаци какво ли не ще измислят, само и само да не правят пътища!!
  • #6
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Мадръсю ( преди 4 години )
    като собственник на новото джини20 и магазинна нива13, мога да потвърдя, че нивата също не се е променяна 40+ години. и ако имаше автоматик, никога нямаше да си купя джимнито. освен автоматика, няма някаква основателна друга причина за подмяната на нивата (17.2к лв) с три пъти по-скъпото джимни (50к лв). веднъж се живее и немаше как. за един авто3джимнито е прекрасна машина. автоматика е мед! в департамента на опростяването, двете коли са идентични. колкото по простички, толкова по-съвършенни.
  • #5
    18 rate up comment 26 rate down comment
    Танко ( преди 4 години )
    Няколко пъти по форумите съм писал,че при смяна на местата на фаровете и мигачите,и изправяне на наклона на задната врата на ФИАТ 127,се получава НИВА. Русофилите ме скъсаха от минуси.К ,ВО ПРАИМ СЕГА?
  • #4
    16 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    няма нищо за коментиране,толкова изтъркана тема -като непобедимите калашници,митичните спецназ и много много други шеги на соцпропагандата
  • #3
    25 rate up comment 6 rate down comment
    .. ( преди 4 години )
    Нива-та може и да е крадена/копирана от кого ли не, но за суровите условия за където е предвиждана е перфектна.Я *** с някоя лъскава джипка в средата на нищото... ако нещо и стане, забрави да я поправиш, докато старите Ниви може с чук, тел и клещи да направиш почти всичко. Това и е предимството - елементарна е, ученик може да я поправи.В средата на тайгата това спасява живот.Иначе съм съгласен, нито има комфорт, нито е икономична, нито е удобна, с 1 дума Лада. :)
  • #2
    26 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    няма спор. Но е в сегмент, където простата конструкция е предимство. Неслучайно и коли като досегашния Дифендър или Сузуки Джимни си изкараха по 30-40 години без съществени промени
  • #1
    16 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Да си кажем истината ако не беше комунизмът, отдавна да я бяха заменили с нещо по-съвременно и никой нямаше да я хвали. Всяко старо нещо е познато и опростено и затова буди симпатия. Но комунизмът направи така, че хората да се радват само на това, което имат. Нива стъпва на решенията на Фиат. Не е на шаси, защото така е било по-лесно да се модифицира. Съветските инженери винаги са били първокачествени крадци в автомобилостроенето.