Парадоксалното е, че колкото повече се развиват технологиите, толкова по-еднотипни стават автомобилите ни. Екзотичните двигатели като V12 и V10 изчезват, а скоро и V8 ще ги последва, прогонен от все по-безмилостните стандарти за емисии и от даунсайзинга. Не изглежда далеч бъдещето, когато единствените оцелели двигатели с вътрешно горене ще са с по 3 или 4 цилиндъра. Моментът изглежда подходящ да си припомним далеч по-странните конфигурации, които автомобилостроеното ни е предлагало. В тази подпорка на 11-те най-странни агрегата, дело на C&D, са включени само мотори, които са стигнали до реално производство.
10-те най-необикновени двигателя в историята (ГАЛЕРИЯ):
Като дързост и полет на въображението американският конструктор Чарлз Йейл Найт е на едно ниво с Фердинанд Порше и Еторе Бугати. В зората на миналия век той решава, че вече утвърдените чиниевидни (по-старите механици ги наричат тарелкови) клапани са твърде сложни и неефективни. Затова разработва един радикално нов двигател, който наричаме "безклапанен" - погрешно, защото клапан всъщност има. Той е под формата на един плъзгащ се около буталото ръкав, който последователно открива входящия и изходящия порт в цилиндровата стена.