Парадоксалното е, че колкото повече се развиват технологиите, толкова по-еднотипни стават автомобилите ни. Екзотичните двигатели като V12 и V10 изчезват, а скоро и V8 ще ги последва, прогонен от все по-безмилостните стандарти за емисии и от даунсайзинга. Не изглежда далеч бъдещето, когато единствените оцелели двигатели с вътрешно горене ще са с по 3 или 4 цилиндъра. Моментът изглежда подходящ да си припомним далеч по-странните конфигурации, които автомобилостроеното ни е предлагало. В тази подпорка на 11-те най-странни агрегата, дело на C&D, са включени само мотори, които са стигнали до реално производство.
10-те най-необикновени двигателя в историята (ГАЛЕРИЯ):
В двуцилиндровия вариант агрегатът работи така: две бутала задвижват коляновия вал по традиционния начин. Срещу тях обаче има още един чифт вертикално срещуположни бутала, свързани помежду си, като тази връзка на свой ред движи две дълги мотовилки, закачени за вала на 180 градуса спрямо долните бутала. По този начин шестцилиндровият двигател на Gobron-Brille има 12 бутала - и колянов вал със здравината на прясно сварени спагети.