IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen променя бизнес-модела при електромобилите

Колите на ток ще се продават директно от завода, а дилърите ще имат нова роля

Компанията Volkswagen се готви да продава електромобилите от новото семейство ID., без да използва дилъри. Новият бизнес-модел ще заработи с излизането на пазара на хечбека ID.3, което е планирано за лятото.


VW ID


Според германските медии, новата стратегия ще запази дилърите, но те ще имат напълно нова роля. Хечбекът ID.3, кросоувърът ID.4 и останалите модели от семейството, както и електромобилите на другите марки от концерна Volkswagen, ще се продават директно от завода на производителя.

Изборът на автомобил, а също така нужните на клиенти финансови услуги и застраховки ще се осъществяват с помощта на новия IT-сервиз “Thunder”. Дилърите ще играят роля на агенти, като те ще отговарят единствено за връзката с клиентите. В техните задължения ще влизат представянето на електромобила, консултациите, а също така и предаването на колата на купувача.

Впрочем, във Volkswagen не са измислили нещо кардинално ново. По същата схема много успешно своя бизнес води американския производител на електромобили Tesla. Именно тази компания германският производител счита за основни си конкурент за бъдеще.

Снимка: Tesla

 

0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Те VW, с най-големия ресурс в света, още преди три години се заканваха да оглавят пазара на електрички и хибриди. Но за това време гледаме само как безвъзвратно изостават. Те на ТЕСЛА дори праха не могат да дишат. Тъжното е, че те изостанаха дори от корейците. Четем едни помпозни заглавия за VW, и след това ... нищо.
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Фф ( преди 3 месеца )
    Тесла са на светлинни години, с електроника, ел мотори, батерии...това го каза директно шефа на ФФ тук.... А тази година излизат новите батерии на Тесла.....И вече ще си играят в друга лига...собствена .... Фф не успяват даже софтуера на ID3 да докарат
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Бат Ивчо ( преди 3 месеца )
    Volkswagen разполагат с най-големите ресурси на света в бранша и след няколко години ще оглавят пазара И на ел.мобилите. Като магистър икономист го гарантирам, макар че и аз не съм привърженик на глобалното електрифициране преди пълно производство посредством с ВЕИ за всеки автомобилен производител
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До #17 ( преди 3 месеца )
    Не агресирай бе ***. Аз съм фен на Тесла не на VW. Върни се в 1ви клас не си способен да четеш и да разбираш текст.
  • #17
    3 rate up comment 4 rate down comment
    до 13 ( преди 3 месеца )
    Да бе, гайдо, копират, защото НЕ МОГАТ ДА СЪЗДАДЪТ СВОЙ МОДЕЛ. Иди си набий картуната в стената от яд, че любимата ти фирма пак стана за смях. После дай *** газ на голф 3-ката, до близката газостанция в Катуница, да напълниш бутилката.
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Уж най-голямата фирма ФауВе, най-големи яЙца, а отварям сайта им и ... три ел. модела. Отварям на един корейски производител, пет модела. Те корейците не могат да стигнат, за Тесла говорим.
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Който няма ресурс да се справи, копира първенците. Едва ли има изненадани, че Фолксваген се провалят.
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До №7 - Ти още ли живееш с мисълта че тесла ще фалират идната седмица? Тесла са години напред в батериите и ел. задвижванията. Имат готови заводи вече, докато другите тепърва почват да ги правят. От тук нататък всички ще догонват Тесла.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До #11 Е как да не сменят бе цъ.рвул? Копирането на тесла модела не е смяна?
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Копирането на модела на тесла не е промяна в бизнес модела на VW? Тесла не са си патентовали модела, че копирането му да е нещо лошо. Напротив това е много добре защото модела на Тесла не се върти около продажба на резервни части и ремонти.