Да си производител на редки и ексклузивни автомобили е едновременно дар и проклятие. От една страна, тези компании могат да искат баснословни суми за своите машини - и обикновено с основание, тъй като влагат повече в развойна дейност, технологии и материали. От друга страна, ако станат прекалено екстравагантни, имат всички шансове да отидат в небитието. Нещо такова наскоро се случи компанията Bristol. Затова на луксозните марки често им се налага да свалят летвата и да стават „по-народни“. Но прекаленото залитане в тази крайност се отразява на реномето и печалбата. Тънкостта е да се намери балансът - и, ако се съди по резултатите на 8 премиум марки през последните 20 години, на мнозина това се отдава.
През 1998 г. фирмата Lamborghini влезе в семейството на Volkswagen, а неин непосредствен опекун стана компанията Audi. Към този момент италианската марка предлага само един автомобил Diablo. И понеже следващият модел – Murcielago, излиза през 2001 г., то резултатите за 2000 г. са едва 296 продажби.
Снимки: Производителите