Да си производител на редки и ексклузивни автомобили е едновременно дар и проклятие. От една страна, тези компании могат да искат баснословни суми за своите машини - и обикновено с основание, тъй като влагат повече в развойна дейност, технологии и материали. От друга страна, ако станат прекалено екстравагантни, имат всички шансове да отидат в небитието. Нещо такова наскоро се случи компанията Bristol. Затова на луксозните марки често им се налага да свалят летвата и да стават „по-народни“. Но прекаленото залитане в тази крайност се отразява на реномето и печалбата. Тънкостта е да се намери балансът - и, ако се съди по резултатите на 8 премиум марки през последните 20 години, на мнозина това се отдава.
Минават години и ситуацията се промени коренно. Jaguar се обедини с Land Rover, а сега и двете компании вече са под крилото на корпорацията Tata. Моделната гама на Jaguar се напълни с кросоуъри и статистиката се обърна. В Европа са продадени 76 839 коли на Jaguar, а зад океана – 34 995. Вероятно с излизането на новия XJ нещата ще се променят към още по-добро.
Снимки: Производителите