Да си производител на редки и ексклузивни автомобили е едновременно дар и проклятие. От една страна, тези компании могат да искат баснословни суми за своите машини - и обикновено с основание, тъй като влагат повече в развойна дейност, технологии и материали. От друга страна, ако станат прекалено екстравагантни, имат всички шансове да отидат в небитието. Нещо такова наскоро се случи компанията Bristol. Затова на луксозните марки често им се налага да свалят летвата и да стават „по-народни“. Но прекаленото залитане в тази крайност се отразява на реномето и печалбата. Тънкостта е да се намери балансът - и, ако се съди по резултатите на 8 премиум марки през последните 20 години, на мнозина това се отдава.
Ситуацията с Jaguar е крайно любопитна, тъй като в началото на XXI век британската компанията принадлежи на Ford Motor Company и предлага модели като S-Type и XJ, а също така и купето XK. Резултатите на марката са добри, особено зад океана, където са продадени 43 728 автомобили. В Европа нещата са по-зле - 31 061 бройки.
Снимки: Производителите