Да си производител на редки и ексклузивни автомобили е едновременно дар и проклятие. От една страна, тези компании могат да искат баснословни суми за своите машини - и обикновено с основание, тъй като влагат повече в развойна дейност, технологии и материали. От друга страна, ако станат прекалено екстравагантни, имат всички шансове да отидат в небитието. Нещо такова наскоро се случи компанията Bristol. Затова на луксозните марки често им се налага да свалят летвата и да стават „по-народни“. Но прекаленото залитане в тази крайност се отразява на реномето и печалбата. Тънкостта е да се намери балансът - и, ако се съди по резултатите на 8 премиум марки през последните 20 години, на мнозина това се отдава.
През 2019 г. продажбите на марата достигнаха 10 131 (+249%), като се очаква тепърва да скочат сериозно благодарение на излизането на пазара на кросоувъра Purosangue. Мнозина експерти се притесняват, че с появата на този автомобил ще намелее интереса към суперколите на италианската марка. Такива твърдения се появиха и при появата на Porsche Cayenne, който се превърна в най-успешния модел на марката.
Снимки: Производителите