Да си производител на редки и ексклузивни автомобили е едновременно дар и проклятие. От една страна, тези компании могат да искат баснословни суми за своите машини - и обикновено с основание, тъй като влагат повече в развойна дейност, технологии и материали. От друга страна, ако станат прекалено екстравагантни, имат всички шансове да отидат в небитието. Нещо такова наскоро се случи компанията Bristol. Затова на луксозните марки често им се налага да свалят летвата и да стават „по-народни“. Но прекаленото залитане в тази крайност се отразява на реномето и печалбата. Тънкостта е да се намери балансът - и, ако се съди по резултатите на 8 премиум марки през последните 20 години, на мнозина това се отдава.
Сегашните резултати на Ferrari показва, че формулата „печели в неделя, продавай в понеделник“ губи своята актуалност. Отборът на марката във Формула 1 не е печелила първенството повече от 10 години, но нейните продажби се увеличават. Преди 20 години Ferrari продава 4700 бройки от моделите Maranello, Barchetta, 456М и 360 Modena.
Снимки: Производителите