Да си производител на редки и ексклузивни автомобили е едновременно дар и проклятие. От една страна, тези компании могат да искат баснословни суми за своите машини - и обикновено с основание, тъй като влагат повече в развойна дейност, технологии и материали. От друга страна, ако станат прекалено екстравагантни, имат всички шансове да отидат в небитието. Нещо такова наскоро се случи компанията Bristol. Затова на луксозните марки често им се налага да свалят летвата и да стават „по-народни“. Но прекаленото залитане в тази крайност се отразява на реномето и печалбата. Тънкостта е да се намери балансът - и, ако се съди по резултатите на 8 премиум марки през последните 20 години, на мнозина това се отдава.
Още през 2004 г. продажбите скачат 5 пъти, а през 2019 г. компанията отчита 10 006 реализирани автомобила (ръст от 750% в сравнение с 2000 г.). В „локомотив“ на продажбите се превръща не кросоувърът Bentayga, а новото Continental GT. Тези резултати ще се подобрят, защото Bentley подготвя още по впечатляващ всъдеход.
Снимки: Производителите