Да си производител на редки и ексклузивни автомобили е едновременно дар и проклятие. От една страна, тези компании могат да искат баснословни суми за своите машини - и обикновено с основание, тъй като влагат повече в развойна дейност, технологии и материали. От друга страна, ако станат прекалено екстравагантни, имат всички шансове да отидат в небитието. Нещо такова наскоро се случи компанията Bristol. Затова на луксозните марки често им се налага да свалят летвата и да стават „по-народни“. Но прекаленото залитане в тази крайност се отразява на реномето и печалбата. Тънкостта е да се намери балансът - и, ако се съди по резултатите на 8 премиум марки през последните 20 години, на мнозина това се отдава.
Прогресът на Bentley е впечатляващ, тъй като през 2000 г. британците са продали 1469 коли. Проблемът е, че по това време е остарялата гама, в която влизат Arnage, Azure и Continental. През 1998 г. брандът става собственост на VW Group и постепенно се появяват Continental GT, Flying Spur и Mulsanne, както и екзотичното купе Brooklands.
Снимки: Производителите