Да си производител на редки и ексклузивни автомобили е едновременно дар и проклятие. От една страна, тези компании могат да искат баснословни суми за своите машини - и обикновено с основание, тъй като влагат повече в развойна дейност, технологии и материали. От друга страна, ако станат прекалено екстравагантни, имат всички шансове да отидат в небитието. Нещо такова наскоро се случи компанията Bristol. Затова на луксозните марки често им се налага да свалят летвата и да стават „по-народни“. Но прекаленото залитане в тази крайност се отразява на реномето и печалбата. Тънкостта е да се намери балансът - и, ако се съди по резултатите на 8 премиум марки през последните 20 години, на мнозина това се отдава.
За 20 години Aston Martin стана независим производител, като пусна доста успешни модели (DB9), но имаше и провали (Cygnet). Марката завърза партньорски отношения с Daimler, а сега основните модели в нейната гама са Vantage и DB11. Могат да се поръчат екзотичните Rapid AMR и DBS Superleggera, подготвят се и суперколите Valkyrie, Valhalla и Vanquish. Много се залага и на кросоувъра DBX, чието излизане предстои през лятото. Заради коронавируса продажбите паднаха с 60%, но през миналата година резултатът е 4269 продажби, което е 4 пъти повече от 2000 г.
Снимки: Производителите