IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо по-големите колела не са за предпочитане?

Вредите им върху автомобила са повече от ползите, посочват експертите

От време на време на всеки му идват идеи как да подобри автомобила си. Единият вариант е колелата да бъдат заменени с по-големи. Теоретично, това позволява да се разшири клирънса, да се увеличи максималната скорост, да се подобри сцеплението и следователно, управлението. Теоретично. Не всичко обаче е толкова просто и това може да става само според определени правила, съветват експертите.


Малки джанти срещу големи джанти


Кои колела са по-добри от фабричните? Обикновено, за всеки автомобил производителят предлага избор от няколко размера на гумите. Всеки вариант преминава предварителни тестове, които да потвърдят, че са подходящи за оптимална и безопасна работа на автомобила. Теоретично, можете да си купите кола, чиито джанти са с диаметър 15 инча, но са и поставени 17-инчови. Тоест, първите могат спокойно да бъдат заменени от вторите, ако въпросният автомобил се произвежда и с джанти с по-голям размер.

Ако искате да смените колелата с по-големи, задължително трябва да проверите кои размери са допустими, като хвърлите поглед в ръководството за експлоатация на автомобила. И също така е важно да се знае, че по-големите колела, дори в приемливите граници, според производителите, имат не само плюсове, но и недостатъци.

Какви са вредите от големите джанти? По-големият размер, естествено предполага по-голямо тегло, което увеличава общата маса. Колкото по-тежко е колелото, толкова по-трудно е двигателят да го върти, което увеличава разхода на гориво, влошава динамиката, влияе негативно върху състоянието на окачването. Джантата с по-голям диаметър има по-голяма ширина и променена дълбочина в колесната арка, което неизбежно се отразява на функционирането на лагерите, или по-точно - води до преждевременното им износване.


Малки джанти срещу големи джанти


Какво друго се случва при монтиране на по-големи колела? Скоростомерът, инсталиран от производителя, често е конфигуриран така, че леко да завишава показанията спрямо реалната скорост. Ако смените колелата, ще се получи интересен ефект - в началото скоростомерът ще започне да показва по-точни показатели, а след това ще започне да "лъже" все повече и повече.

Какъв е изводът? Замяната на колелата с по-големи е приемлив метод за подобряване на автомобила, при условие, че те отговарят на препоръките на производителя. Но в същото време трябва да се имат предвид както положителните, така и отрицателните промени за автомобила. Монтирането на нещо по-голямо, което надхвърля тези граници, е неприемливо. В крайна сметка негативните последици за автомобила ще бъдат още по-сериозни и дори непредвидими.

0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Мирослав Семков ( преди 3 месеца )
    Не се споменава и това,че се увеличава спирачния път.
  • #12
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Пропов ( преди 3 месеца )
    Да , статията е доста вярна. Но има едно голямо НО: Колите стават все по големи и тежки.От там и колелата порастват. Друга важна зависимост. При еднакъв външен диаметър, по големи джанти с ниски гуми са по леки от малки джанти в високи гуми. И още една зависимост. Високата гума е за комфорт, а ниската за стабилност и управляемост то ест спорт.
  • #11
    3 rate up comment 4 rate down comment
    м да а ( преди 3 месеца )
    взех си едно опелче което заради по-високото изпълнение е със 17-ки, което ми се стори прекалено, като проверих може да ги смениш със 16" , но като го покарах и вече ми се струват много на място , също така проверих и смяната на двата лагера ми е доста по-евтино от 4 джанти с гумите.
  • #10
    44 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Ако смените колелата, ще се получи интересен ефект - в началото скоростомерът ще започне да показва по-точни показатели, а след това ще започне да "лъже" все повече и повече." Това ми е интересно как го измислихте :)
  • #9
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Пеп ( преди 3 месеца )
    Не важи за собствениците на Голф 4 гуми от 30лв на джанта 17
  • #8
    12 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 3 месеца )
  • #7
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Цеко ( преди 3 месеца )
  • #6
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Моден ( преди 3 месеца )
    Фабрично гумите на почти всички коли в момента са доста по-големи от необходимото. Извинения всякакви - сигурност, стабилност, но реално това се прави само заради модата и външния вид. Колички, които преди 20 години са били с 13", в момента масово са с 15 или дори 16".
  • #5
    22 rate up comment 3 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 3 месеца )
    Това всичко е вярно, да добавя още, че ако стане злополука, застахователя може да откаже да плати, ако гумие и джантите не отговарят на прдписанията и още, по -широките и по големи джанти разбиват лагерите и окачването
  • #4
    3 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Глупости!