IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Audi смятат 23-цоловите джанти за максимум

По-голям размер няма смисъл, категоричен е главният дизайнер на марката

В Audi смятат 23-цоловите джанти за максимум

Според някои хора, джантите правят едва ли не половината от външния вид на автомобила и колкото по-големи са те (в разумни граници, разбира се), толкова по-добре изглежда превозното средство. Какви обаче са тези разумни граници, след като през последните години се наблюдава тенденция за увеличение на техния размер?

Според главния дизайнер на Audi - Марк Лихте, максимумът е 23 цола, като по-големите размери са напълно безсмислени. Той дава и конкретен пример - базовият вариант на Audi RS Q8 разполага с 22-цолови джанти, но като опция компанията предлага и 23-цолови. Това обаче почти не се отразява на динамиката и характеристиките на кросоувъра с мощност 600 к.с.

Audi RS Q8

Един от факторите, които ограничават производителите за поставяне на по-големи джанти, е електрификацията. Аеродинамичните характеристики принуждават дизайнерите да се съобразяват дори с размера на колелата, които с при този тип превозни средства намаляват на размери.

Мнението на Лихте се отнася само за моделите на Audi, тъй като дизайнерите на други производители не са съгласни. Например, главният стилист на General Motors - Майкъл Симко, смята, че съвсем скоро потребителите ще започнат да търсят 24- и дори 26-цолови джанти и в американския концерн вече се подготвят за това.

Снимки: Audi

0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Немците ги слагат (като не са само те, ама хайде ще ти простим дребния хейт), защото имат машини с 300-400-500 к.с. Това не е Пахеро със 150 или Ленд Хyйзър със 180. Нископрофилните гуми осигуряват доста по-добър контрол, както и ускорение и спиране. Тези неща са важни точно на джиБове, защото там контролът е занижен изначално заради голямата маса и висок център на тежестта.
  • #8
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    От практична гледна точка е по добре да се кара със малки джанти и по високи гуми.Автомобила вози по меко, и не се разбива окачването. Големите гуми със нисък профил имат смисъл само при спортен автомобил. А най голямата глупост е да сложиш такива спортни гуми на SUV който тежи над 2 тона. Това е запазена марка на немците.Q7, X5, и др. такива недоразумения. Виждал съм даже G класа със ниско профилни гуми което си извращение.
  • #7
    14 rate up comment 1 rate down comment
    БелАЗ ( преди 4 години )
    Ние, дизайнерите в БелАЗ, категорично не сме съгласни с колегите от Ауди!
  • #6
    14 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз пък смятам, че разход на масло 1/1000 на нов ВАГон не е много ок, ама от Ауди ми отговориха, че 23 цоловите джанти са максимума.
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Всичката им Мара втасала до джантите стигнаха. И наклона на оная работа на всички се опитват да определят. Ами някой може 30-ки да иска да слага. Тях нещо бърка ли ги?
  • #4
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Добре казано номер 3
  • #3
    24 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Те в Ауди смятат, че да закачиш мотора за решетката също е ОК, ама физиката мисли друго по завоите.
  • #2
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Едно време повечето коли бяха в диапазона 13-16 и тук там 17 за спортната. Сега рядко намираш 15ки и всички се качват поне до 18 много често и 19
  • #1
    21 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 4 години )
    То май и от 23 няма смислъл, а *** свиркай си.Важното е да си гъзар.