Според някои хора, джантите правят едва ли не половината от външния вид на автомобила и колкото по-големи са те (в разумни граници, разбира се), толкова по-добре изглежда превозното средство. Какви обаче са тези разумни граници, след като през последните години се наблюдава тенденция за увеличение на техния размер?
Според главния дизайнер на Audi - Марк Лихте, максимумът е 23 цола, като по-големите размери са напълно безсмислени. Той дава и конкретен пример - базовият вариант на Audi RS Q8 разполага с 22-цолови джанти, но като опция компанията предлага и 23-цолови. Това обаче почти не се отразява на динамиката и характеристиките на кросоувъра с мощност 600 к.с.
Един от факторите, които ограничават производителите за поставяне на по-големи джанти, е електрификацията. Аеродинамичните характеристики принуждават дизайнерите да се съобразяват дори с размера на колелата, които с при този тип превозни средства намаляват на размери.
Мнението на Лихте се отнася само за моделите на Audi, тъй като дизайнерите на други производители не са съгласни. Например, главният стилист на General Motors - Майкъл Симко, смята, че съвсем скоро потребителите ще започнат да търсят 24- и дори 26-цолови джанти и в американския концерн вече се подготвят за това.
Снимки: Audi