В някои страни, като Финландия например, собствениците на автомобили обикновено имат два комплекта автомобилни джанти - единият за лятото, а другият за зимата. Разпространен избор след местните е за летните гуми да се използват малко по-големи по размер джанти, които са и по-скъпи.
Широчината на гумите оказва влияние върху редица характеристики: сцеплението с пътищата и управлението, шума, комфорта на шофиране и разхода на гориво. Замяната на тесни гуми с по-широки, като правило, увеличава съпротивлението и,следователно, леко увеличава разхода на гориво. При летните гуми размерът също така носи естетичен товар, защото колата с широки джанти изглежда по-добре.
Експертите обясняват, че ако шофьорът иска да сложи джанти с по-голям диаметър, профилът на гумата трябва да се намали. Това позволява външният диаметър да остане в допустимите граници, а гумите ще имат достатъчно място в колесните арки.
Профилът на гумата се изчислява като процент от височината спрямо широчината. Тъй като най-популярните размери гуми са тесни с висок профил, те се произвеждат в по-големи количества отколкото широките гуми с нисък профил. Това е една от причините поради които по-тесните гуми обикновено са по-евтини от по-широките.
Количеството въздух в гумите оказва значително влияние върху комфорта по време на пътуване. Колкото по-голям е диаметърът на джантата, толкова по-малко въздух ще се побере в гумата. Високопрофилните гуми с по-голям обем за въздух ще осигурят по-меко возене от широките нископрофилни гуми.
От гледна точка на безопасността и двата вида имат своите предимства: по сух път по-широките гуми осигуряват по-добро управление, но в същото време се справят по-лошото с аквапланинга.
През зимата тесните гуми са по-добри, защото при екстремни условия осигуряват по-голямо повърхностно налягане на пътя. Тесните гуми също работят по-добре на прясно натрупал сняг и киша, а широките гуми от своя страна имат по-добро сцепление с гладък асфалт.