"Красив" и "бърз" са двете ключови качества на един автомобил за повечето от нас. Но към тях задължително трябва да се прибави и още едно, за да носи колата ви радост. И то е "добре направен".
Потресаващите снимки от интериора на новия Corvette, разпространени от няколко огорчени нови собственици, ни подтикнаха да подберем най-калпаво направените автомобили в историята.
Интериорът на новия Corvette потресе дори недотам претенциозните американски клиенти. Разминаването на шевовете изглежда поправимо. Но не и разминаването на уж непрекъснаната дизайнерска линия, водеща през вратата до предното стъкло
Разбира се, качеството е въпрос и на предварителни очаквания. Почти всеки европейски автомобил, роден в следвоенната мизерия, би се сторил боклук на богатата тогава Америка. Почти всеки американски автомобил от последните десетилетия ще стресне европейците с компромисното качество на интериора. Почти всеки западен автомобил от 80-те, колкото и да е калпав, би се сторил чудесен на хората от Източния блок, обречени на "Москвич" и "Вартбург". Затова сме компилирали различни мнения, за да преодолеем разликите в представите за качество на различните пазари.
"Опростявай, и добави лекота": всички помним девиза на великия създател на Lotus Колин Чапман. За съжаление 50-те години не предлагат много технологични възможности за изпълнение на това мото. Най-модерното тогава средство за олекотяване е да се използва фибростъкло вместо ламарини. С Elite Чапман прави тъкмо това, и постига състезателна машина с тегло едва 550 кг и с двигател, който развива 75 конски сили. Еlite доказва качествата си в състезанията, печелейки своя клас в 24-те часа на Льо Ман цели 6 пъти. Но в истинския живот има един "дребен" недостатък: фибростъклото не е подсилено и в един момент окачването просто го пробива.
Очаквайте утре втора част на най-калпавите коли в историята: от Trabant до Tesla