"Красив" и "бърз" са двете ключови качества на един автомобил за повечето от нас. Но към тях задължително трябва да се прибави и още едно, за да носи колата ви радост. И то е "добре направен".
Потресаващите снимки от интериора на новия Corvette, разпространени от няколко огорчени нови собственици, ни подтикнаха да подберем най-калпаво направените автомобили в историята.
Интериорът на новия Corvette потресе дори недотам претенциозните американски клиенти. Разминаването на шевовете изглежда поправимо. Но не и разминаването на уж непрекъснаната дизайнерска линия, водеща през вратата до предното стъкло
Разбира се, качеството е въпрос и на предварителни очаквания. Почти всеки европейски автомобил, роден в следвоенната мизерия, би се сторил боклук на богатата тогава Америка. Почти всеки американски автомобил от последните десетилетия ще стресне европейците с компромисното качество на интериора. Почти всеки западен автомобил от 80-те, колкото и да е калпав, би се сторил чудесен на хората от Източния блок, обречени на "Москвич" и "Вартбург". Затова сме компилирали различни мнения, за да преодолеем разликите в представите за качество на различните пазари.
През 50-те Ford решава да създаде една отделна, по-престижна марка, за да се отърве от репутацията, наследена от Model T. Наречена е на Eдсел Форд, сина на стария Хенри и бащата на Хенри Форд II, който ръководи концерна по онова време. В интерес на истината, първият модел на новата марка не е кой знае колко калпав - просто една машина на средно ниво. Но в баснословно скъпата рекламна кампания преди пускането й от Ford толкова пъти са я окачествявали като "колата на бъдещето" и "скок 20 години напред", че крайният резултат разочарова повечето хора. Цялото начинание е изоставено, коствайки на компанията четвърт милиард долара загуби - умопомрачително много за онези години, в които една обикновена кола на Ford струва под 2000 долара.
Очаквайте утре втора част на най-калпавите коли в историята: от Trabant до Tesla