"Красив" и "бърз" са двете ключови качества на един автомобил за повечето от нас. Но към тях задължително трябва да се прибави и още едно, за да носи колата ви радост. И то е "добре направен".
Потресаващите снимки от интериора на новия Corvette, разпространени от няколко огорчени нови собственици, ни подтикнаха да подберем най-калпаво направените автомобили в историята.
Интериорът на новия Corvette потресе дори недотам претенциозните американски клиенти. Разминаването на шевовете изглежда поправимо. Но не и разминаването на уж непрекъснаната дизайнерска линия, водеща през вратата до предното стъкло
Разбира се, качеството е въпрос и на предварителни очаквания. Почти всеки европейски автомобил, роден в следвоенната мизерия, би се сторил боклук на богатата тогава Америка. Почти всеки американски автомобил от последните десетилетия ще стресне европейците с компромисното качество на интериора. Почти всеки западен автомобил от 80-те, колкото и да е калпав, би се сторил чудесен на хората от Източния блок, обречени на "Москвич" и "Вартбург". Затова сме компилирали различни мнения, за да преодолеем разликите в представите за качество на различните пазари.
Задно разположеният двигател върши работа при малки градски автомобилчета, но при по-големи машини ефектът му е същият, като ако привържете топче олово към перата на стрела. Неслучайно през войната германското командване забранява на офицерите си да карат колите със заден двигател на Tatra в окупираната Чехословакия - твърде много от тях завършват живота си в крайпътно дърво.
В Chevrolet знаят за това, но въпреки това решават да направят своя Corvair именно със задно разположен шестцилиндров двигател с въздушно охлаждане. Качеството на изработка също е подобаващо: колата тече като петролен танкер, климатикът вкарва в салона отровни газове от ауспуха, а идеята под предния капак да се сложи бензинова печка за отопление със сигурност няма да спечели награда за безопасност. Да не говорим, че при катастрофа кормилната колона на практика изкормва шофьора.
Всъщност прочутият Ралф Нейдър използва тъкмо Corvair, за да покаже колко калпави са станали американските коли в бестселъра си "Опасни при всяка скорост".
Очаквайте утре втора част на най-калпавите коли в историята: от Trabant до Tesla