Ново проучване потвърди, че електрическите автомобили произвеждат по-малко CO2 през жизнения им цикъл, отколкото техните бензинови аналози. В миналото имаше опасения, че електромобилите може да не са толкова екологични, както се смята, заради процеса на производство на превозните средства и методите за производство на електроенергия.
В списание Nature Sustainability обаче бе публикувано проучване, което сравнява емисиите от електрическите автомобили и електрическите термопомпи с емисиите от бензиновите автомобили. Проучването показва, че електрическите автомобили и термопомпите произвеждат по-малко CO2 през целия им жизнен цикъл, отколкото бензиновите и газовите двигатели, както в отделни страни, така и по целия свят.
Изследователи от университетите в Кеймбридж (Вбр), Екситър (Вбр)и Ниймеген (Нид) показаха, че в 95 процента от страните електрическите автомобили и термопомпите са по-чисти от бензиновите и газовите двигатели. Останалите пет процента са държави, които все още са изключително зависими от въглищата за производство на електроенергия, като Полша.
За разлика от тях, електрическите превозни средства осигуряват до 70 процента икономия на CO2 в страни, които са най-малко зависими от изкопаеми горива за производство на електроенергия, като Швеция и Франция. Във Великобритания икономията на CO2 от електрически превозни средства е около 30%. Процентът обаче ще се увеличава, защото хората постепенно получават все повече електроенергия от възобновяеми източници.
"Електрическите автомобили имат реален потенциал да намалят нашия въглероден отпечатък и да ни помогнат да постигнем чисти нулеви емисии на въглероден двуокис, въпреки някои спекулации за това колко чисти са в действителност", казва д-р Иън Стейфъл от Imperial College London.