IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В 95% от държавите електромобилите са по-екологични

Колите на ток изхвърлят по-малко СО2 от бензиновите им аналози, доказва ново проучване

Ново проучване потвърди, че електрическите автомобили произвеждат по-малко CO2 през жизнения им цикъл, отколкото техните бензинови аналози. В миналото имаше опасения, че електромобилите може да не са толкова екологични, както се смята, заради процеса на производство на превозните средства и методите за производство на електроенергия.

В списание Nature Sustainability обаче бе публикувано проучване, което сравнява емисиите от електрическите автомобили и електрическите термопомпи с емисиите от бензиновите автомобили. Проучването показва, че електрическите автомобили и термопомпите произвеждат по-малко CO2 през целия им жизнен цикъл, отколкото бензиновите и газовите двигатели, както в отделни страни, така и по целия свят.

Електричка

Изследователи от университетите в Кеймбридж (Вбр), Екситър (Вбр)и Ниймеген (Нид) показаха, че в 95 процента от страните електрическите автомобили и термопомпите са по-чисти от бензиновите и газовите двигатели. Останалите пет процента са държави, които все още са изключително зависими от въглищата за производство на електроенергия, като Полша.

За разлика от тях, електрическите превозни средства осигуряват до 70 процента икономия на CO2 в страни, които са най-малко зависими от изкопаеми горива за производство на електроенергия, като Швеция и Франция. Във Великобритания икономията на CO2 от електрически превозни средства е около 30%. Процентът обаче ще се увеличава, защото хората постепенно получават все повече електроенергия от възобновяеми източници.

Електричка

"Електрическите автомобили имат реален потенциал да намалят нашия въглероден отпечатък и да ни помогнат да постигнем чисти нулеви емисии на въглероден двуокис, въпреки някои спекулации за това колко чисти са в действителност", казва д-р Иън Стейфъл от Imperial College London.

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Мазда ( преди 4 години )
    До#14Да, ясен ми е пътя на тока, особено от ТЕЦ Мариците, които работят с лигнитни въглища и замърсяват неимоверно. И да, знам как се рециклират батерии, явно ти не знаеш. И не, България не е включена в това изследване, защото сме никакъв пазар, говорим за големите такива. Но пътуването в бъдещето ще е с електричество, със сигурност, не изключвам и другите типове горивни клетки - водородни, метанолови и т. н.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    к. к. ( преди 4 години )
    Дивотията няма край! СО2 НЕ Е ОТРОВА! Мало.Умни чиновници съсипват идеята за чисти автомобили. Отрови и вредни са азотните окиси, серните окиси и твърдите частици, които замърсяват атмосферата. СО2 е храна за растенията и планктона - базата на живота на нашата планета!!!
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Тисъна ( преди 4 години )
    От нефта няма отърване скоро.... Засега електричките са Добре, но като навлязат масово, ще започнат големите проблеми, които сега ни се струват дребни....
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Готиното ( преди 4 години )
    До Мазда: Като ти е толкова ясно, кажи в изследването включена ли е България? 60 % от базовите електрически мощности ползват нискоефективни родни въглища. Това чисто ли е? Можеш ли да си навържеш цялата картинка, как тока идва до контакта и колко загуби има от това? Ясен ли ти е пътя на производство и унищожаване на една батерия?
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Мазда ( преди 4 години )
    До #12Пич, на мен ми е ясно, да. Чудно ми е защо на теб не ти е?! Добивът на нефт и нефтопродукти само по себе си е едно от мръсните неща, вършено от човека, а много неща поназнайвам от баща си, който пък беше дълги години сондьор в чужбина точно на нефт и газ. Тааа, така, не те моля да ми вярваш, просто така стоят нещата...
  • #11
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Готиното ( преди 4 години )
    До Мазда: Пич, ако беше толкова ясно нямаше да се прави изследване. Нещата обаче не винаги са толкова прости. А за да се направи добро изследване, от първостепенно значение са методите на изследване. Затова исках автора да посочи източника. А, на теб просто ти е ясно!
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Мазда ( преди 4 години )
    Няма какво да се спори, резултатът е ясен отдавна и той винаги е бил в полза на електромобила. Обратните резултати само биха подаказали кой се опитва да съботира прогреса и това естествено са нефтените компании, които имат да избиват трилиони долари от инвестиции в нови нефтени находища...
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    bigdodo ( преди 4 години )
    Следи парите!!!Кой финансира това мащабно проучване?Да не стане после като с фалшевите данни за разхода на гориво и емисиите СО2?
  • #8
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Готиното ( преди 4 години )
    Интересно дали в сметката е включена загубата от standby на електрическата мрежа. Обикновено е около 10-15 процента. Моля автора да даде линк към източника.
  • #7
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    "zero emissions" в града, когато я караш бе умнико! Електричката е по-екологична дори и от теб, защото в града нищо не отдела, а ти дишаш и отделяш газове и така увеличаваш СО2-то! Схващаш ли или ти е трудно? А иначе жизненият цикъл и производство и всичко е по-екологично естествено при електричките. До сега правиха нагласени сравнения и не включваха търсенето, сондирането, добивът, транспорта до рафинериите на петрола, производство на горива, транспортът им, съхранението в бензиностанции и т.н.