IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В 95% от държавите електромобилите са по-екологични

Колите на ток изхвърлят по-малко СО2 от бензиновите им аналози, доказва ново проучване

Ново проучване потвърди, че електрическите автомобили произвеждат по-малко CO2 през жизнения им цикъл, отколкото техните бензинови аналози. В миналото имаше опасения, че електромобилите може да не са толкова екологични, както се смята, заради процеса на производство на превозните средства и методите за производство на електроенергия.

В списание Nature Sustainability обаче бе публикувано проучване, което сравнява емисиите от електрическите автомобили и електрическите термопомпи с емисиите от бензиновите автомобили. Проучването показва, че електрическите автомобили и термопомпите произвеждат по-малко CO2 през целия им жизнен цикъл, отколкото бензиновите и газовите двигатели, както в отделни страни, така и по целия свят.

Електричка

Изследователи от университетите в Кеймбридж (Вбр), Екситър (Вбр)и Ниймеген (Нид) показаха, че в 95 процента от страните електрическите автомобили и термопомпите са по-чисти от бензиновите и газовите двигатели. Останалите пет процента са държави, които все още са изключително зависими от въглищата за производство на електроенергия, като Полша.

За разлика от тях, електрическите превозни средства осигуряват до 70 процента икономия на CO2 в страни, които са най-малко зависими от изкопаеми горива за производство на електроенергия, като Швеция и Франция. Във Великобритания икономията на CO2 от електрически превозни средства е около 30%. Процентът обаче ще се увеличава, защото хората постепенно получават все повече електроенергия от възобновяеми източници.

Електричка

"Електрическите автомобили имат реален потенциал да намалят нашия въглероден отпечатък и да ни помогнат да постигнем чисти нулеви емисии на въглероден двуокис, въпреки някои спекулации за това колко чисти са в действителност", казва д-р Иън Стейфъл от Imperial College London.

0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До тинтири ( преди 4 години )
    Дай твоите данни от къде ги взимаш защо да се вярва на *** като теб че едва ли не там където ги произвеждат и рециклират батериите има повече въглероден диоксид от колкото азот и кислород и автомобилния транспорт транспорт може да е малка част от общото замърсяване на въздуха но той е главно в големите градове за разлика от крави, кораби, самолети или космически ракети и далеч не става въпрос само за въглероден диоксид
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Подтекст ( преди 4 години )
    Самият факт, че е необходимо такова заглавие означава, че разликата не е някаква огромна. Т.е., че "zero emissions" е мит.
  • #4
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Тинтирито на партенки не вярва! Никакви данни не се публикуват, само твърдения! Целия жизнен цикъл от производството на батерии до рециклирането им ако е включен е практически невъзможно да има по-ниско Со2 защото в тези 3 основни стъпки използването спестява най-малко. Освен това транспорта съставя едва 20тина % от общото, така че разлика от 1-2% между ДВГ и ЕВ е смешно да се твърди, че е от значение - статия за ***!
  • #3
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Тея откриха топлата вода! И к'во, до сега смятаха, че не е така ли? Значи не само Тинтирито бил ментално обременен, а и други имало, като него. Сега ще видим Тинтирита дали ще се обърне, като фурнаджийска лопата и ще признае и той, че електричките са по-екологични или ще продължава с неговите теории?
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    nikolayludkov ( преди 4 години )
    тест тест тест
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    .. ( преди 4 години )
    Ха дубрутру албански реотани!Дори и за не много образован човек е ясно, че разликата е в пъти.