IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Гумите са 1000 пъти по-опасни от двигателите

Експеримент на британски учени показа шокиращи резултати

Гумите са 1000 пъти по-опасни от двигателите

Британски учени от агенция Emissions Analytics проведоха изследване, чиито резултати показаха, че при експлоатация автомобилните гуми отделя 1000 пъти повече опасни за хората частици, отколкото изпускателната система на автомобила.

В хода на експеримента са измерени вредните емисии на „популярен семеен хечбек“, чието име обаче не се разкрива. Единствено се знае, че двигателят на автомобила отговаря на последния, шести екологичен клас.

гуми

Вредните емисии на превозното средство за измерени в реални условия на пътя, като се е оказало, че на един изминат километър гумите му отделя 5,8 грама вредните елементи. Това е 1289 пъти повече от вредните емисии на двигателя на автомобила – 4,5 милиграма на километър.

Учените допълват, че преди теста е проверена налягането в гумите, които са били чисто нови. Ако те не са напомпани равномерно, при движение отделят още повече вредни вещества.

Авторите на изследването предлагат да се въведе ново понятие за вредни емисии, които не идват от двигателя и изпускателната система на автомобила. Те трябва да се измерват и при електромобилите, които се считат за превозни средства с нулеви емисии, но явно не е така.

Снимки: Motor

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Я пак! ( преди 3 месеца )
    Значи на километър гумите отделят 5,8 грама вредни вещества. За 1000 километра ще отделят 5,800 килограма. За 10 000 километра ще отделят 58 килограма. За 40 000 километра, колкото е живитът на една не особено добра гума ще отделят 232 килограма вредни вещества. А сега кажете, на коя кола гумите тежат общо 232 килограма. При това им се износва само протекторът, страничните части, които са по-големи по обем и съответно по-тежки, не се износват.
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Онзи ( преди 4 месеца )
    Сигурно на дрифт са замерили тези 5 и нещо грама за километър
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    аз когато спра на св ( преди 4 месеца )
    Аз всеки път когато спра на светофара и ме облее димяща смрад от предния таралясник, си мисля: От гумите ще да е, със сигурност не е от чистия дизел.
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    На майка им онуй ( преди 11 месеца )
    Не се правете на трол-експерти и не се джафкайте безсмислено. Това е просто прелюдия към нови правила, такси и данъци, с които да ни бъркат по-дълбоко в джоба. Три пъти по-скъпи нови "еко" гуми и студена супа за духане!
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    д-р. Куртев, накрая ще си по джанти, ама не си английски учен да ги знаеш тези неща...
  • #7
    13 rate up comment 0 rate down comment
    д-р. Куртев ( преди 11 месеца )
    Ако си сменям гумите на 10 000 км.,и те отделят по 5 гр. на километър,колко ще е накрая ??!!!!
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Мазда ( преди 11 месеца )
    Предлагам превозните средства да се движат без гуми или да левитират, щото с тия 5 грама на километър англичаните направо избиха рибата...
  • #5
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Никола ( преди 11 месеца )
    Мафиотите от КАТ да спират колите и да проверяват налягането в тях.И глоба яко на шофьора,колата да се спира от движение при неправилно налягане.Ей това медиите сте по опасни от корон19
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тея работи които се отделят от гумите повечето се отлагат като едри частици и остават на земята а не ти влизат в дробовете