IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова технология спасява дизела

Разработката ще намали вредните емисии поне наполовина (ВИДЕО)

Нова технология спасява дизела

Специалистите от изследователския център Sandia National Laboratories представиха нова система за впръскване на дизелови двигатели, която позволява съществено намаляване на вредните им емисии.

Принципната разлика между дизеловия и бензиновия агрегат е в образуването на горивно-въздушна смес и нейното възпламеняване. Дизеловото гориво и въздухът се подават отделно в горивната камера. Първо влиза въздуха, докато горивото се впръсква накрая и мигновена се възпламенява. Заедно с конструктивните си особености, високия въртящ момент и ниския разход на гориво, дизелите имат по-високи нива на вредни емисии. 

технология

Според съвременните норми Euro 6d-Temp, съдържанието на азотен диоксид е 186 мг/км. Новите стандарти, влизащи в сила, свалят тези нива до 120 мг/км в реални условия и 80 мг/км при лабораторни измервания. От Sandia National Laboratories обаче твърдят, че са измислили технология, която ще свали нивата с 50-100%.

Основната проява е в дизайна на дюзите с технология ducted fuel injection или DFI (впръскване на гориво по канали). В случая горивото стига до камерата, използвайки миниатюрни канали. Това позволява оптимизиране на горивно-въздушната смес и се получава "по-чисто" изгаряне. Тук трябва да се отбележи, че при дизеловите двигатели има голяма зависимост между съдържанието на азотен диоксид и на саждите, както и обратно - колкото е по-малко първото, толкова повече е второто и обратното.

Въвеждането на DFI ще доведе до отпадане на използването на скъпата система за впръскване на карбамид (позната като AdBlue), която разгражда азотните оксиди. Новата технология ще може да се ползва както при масови автомобили, така и при двигатели за промишлеността. 

Снимка и видео: Sandia National Laboratories 

0 от 500
  • #20
    10 rate up comment 2 rate down comment
    тост ( преди 4 години )
    Дизелите отделят много по-малко вредни емисии от бензина, дизелите се използват навсякъде и за всичко, бензина само за леки автомобили, за нищо друго. Бензина е отпадъчен продукт. Но за производството на електро автомобили пак се използват петролни горива и продукти, така че вие с електричките, карайте си ги. Там където свърши тока за електричките започва дизела.
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Много *** грешки във всяка статия! Гугъл преводач или някоя стара *** ви пише жалките дописчици???
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Уф, от кога говоря за тази технология! Поне от 10 години. Най-после ме чуха , баси!
  • #17
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Sergo ( преди 4 години )
    Може ли поне една статия без грешки...или поне заглавието...много неук народ
  • #16
    11 rate up comment 2 rate down comment
    до Пиетро Долар ( преди 4 години )
    Докато няма наредба ток (разбирай зарядни станции) да има задължително в подземните гаражи в кооперациите, както има канал ток и вода, а от скоро и кабели за комуникации, няма да има наплив от купуващи електромобили.
  • #15
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Пиетро Долар ( преди 4 години )
    Петролът е твърда ценна суровина (асфалт, пластмаса, бои, битова електроника, обзавеждане - всичко) да се хаби за транспорт с общо КПД под 30%.Тези микро каналчета как пък няма да се задръстват? Тъкмо ще започнат да се продават тези дизели и ел. автомобилите на вторичния пазар ще са паднали от сегашните 20 на под 10 бона, а заплатите по 1.5, така че бъдещето е ясно.
  • #14
    19 rate up comment 3 rate down comment
    опааа ( преди 4 години )
    " измислили технология, която ще свали нивата с 50-100%."Че те тиа го изкараха по-чист от елекричка. Още може, 100% са малко. Давайте все така и може поне Снежанка да ви повярва.
  • #13
    26 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ае стига сте го реанимирали тоя дизел. Имало "малки каналчета" утре ще трябва да рециклирам малки каналчета за 5000лв... не мерси.
  • #12
    22 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Няма нужда, смятам следващата ми кола да е електрическа. Писна ми да обслужвам ремъци, ролки, турбота, масалца, добавки и всякакви такива глупости.
  • #11
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #8 Предполагам и в Дядо Коледа вярваш. Напиши му писмо да ти докара един автомобил, който да го караш с вода от чешмата. Хахахаха, абе ти на лекар ходил ли си скоро?