IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Delphi направи нова система за впръскване на гориво

Технологията работи при 2 пъти по-голямо налягане от досега

Delphi направи нова система за впръскване на гориво

Компанията Delphi представи на автомобилния симпозиум във Виена нова система за директно впръскване на горивото в бензинови двигател с налягане от над 500 бара. Към момента максималният показател при серийни автомобили е 350 бара.

Ожесточените екологични изисквания към двигателите с вътрешно горене принуждават производителите да търсят нови начини за намаляване на вредните емисии. Един от тях е именно увеличаване на налягането на впръскване на бензин в горивната камера. 

Например, преминаването от налягане от 200 на 350 бара осигурява намаляване със 70% на отделяните твърди частици. Система с 350 бара беше представена от Delphi още през 2016 г., а през 2017 г. тя започна да се използва от концерна VW. Въпреки това, в момента стандартът за автомобилната индустрия е 200-250 бара. 

Освен VW, и BMW използва по-високо налягане - 350 бара, като то се отнася само за битурбо V8 двигателя, чийто показател доскоро също беше 200 бара.
 Нещата обаче бързо се променят и от Delphi обявиха, че са готови да доставят на клиентите си инжектори с налягане над 500 бара. Прототипите бяха показани във Виена, като от компанията обещават, че серийното им производство и доставките до клиенти ще стартират през 2022 г. 

Увеличаването на налягането ще осигури намаление на твърдите частици с 50% в сравнение с мотори с 350 бара. Създателите на техологията твърдят, че преминаването към 500 бара ще снизи и нивата на CO2, както и разхода на гориво, но не уточняват с колко.

Голямото предимство на новите инжектори е, че те лесно се вписват в конструкцията на съществуващите вече бензинови двигатели, тоест не се нуждаят от принципно нова скъпа горивна система като при дизелите (при съвременните дизелови двигатели налягане при впръскване може да достигне до 3500 бара). Новата горивна система е определена от Delphi като 500+ bar GDi, което означава, че тя може да бъде с налягане от 520 или дори 550 бара.

Снимка: Delphi

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 1 година )
    Аре бегай с това Делфи-само в Бош е истината!
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Тея барове по морето ли са или по други места? Ама много барове има тя. Богата Фиеста! Искам и аз такава с много барове да си поркам на воля!
  • #18
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Моята Фиеста е на 500 бара, поне.
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не само са по-евтини, но и са по-здрави и горивото е доста по-различно и бензина не се кръщава, както нафтата, а и налягането е доста по-ниско и дори вода да има или нещо друго в бензина на дюзата не влияе така, както при дизелите, където и ГНП може да ти даде фира. Изобщо нещата са несравними в цени, качество и надеждност между дизелите и бензините. Така, че който се мъчи да прави сравнения да си гледа работата!
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 4 години )
    Имам Волво, 2.0 бензин с директно впръскване с турбо. Цялата горивна система е на Denso, която работи на 250 бара. Сега проверих цените:- Бензинова помпа за високото налягане(250 bar) струва $330 (570 лв)- Дюза(1 брой) струва $118 (205 лв)Това са цените, определено са по-евтини от дизеловите еквиваленти.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    do: GTE ( преди 4 години )
    От доста време карам кола с директно впръскване, над 100 000 км и няма проблеми. Преди да я взема съм чел мнения на много хора и никой не се е оплаквал или някой да е сменял инжектори, а някой са навъртели сериозен километраж над 300 000 км. Цените, които споменаваш ме озадачиха много. Обадих се в представителството на марката да питам, колко стрива инжектор за колата ми. Казаха, че се сменят 4-те и струват 1200 евро с труда. Официална цена на официален сервиз. Искаш ли номера им да се обадиш?
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Тези и правиха в Ботевград през 80-те години. Яко copy/paste.
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    GTE ( преди 4 години )
    Явно си нямал допир с DIG (direct injection gasoline) та затова си толкова недоверчив. Цените които казвам са от ТехКо и то с много солидна отстъпка.
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    хахаха кви са тея инжектори ве? Те по-скъпи от двигателя ще излязат! 800 евро бройката?! Аре намали малко, а! 6х800=4800 евро!!! В ред ли си изобщо да пишеш подобни простотии! И бензиновите инжектори са съвсем различни от тези на нафта! В пъти повече километри издържат и не се влияят толкова от качеството на горивото. А и натоварването им не е толкова голямо! Така, че не манипулирай и не пиши глупости!
  • #11
    9 rate up comment 3 rate down comment
    GTE ( преди 4 години )
    Интересно е тези компоненти, инжектори и помпата за високото налягане колко време ще изкарват. При БМВ Е90/91 (2006 - 2012) атмосверните шестаци 3000 кубика са с налягане 200 бара и HPFP помпата за високото налягане и инжекторите изкарват макс до 200 000 км при горивата на Швейцария, Италия и Германия, които са много по-качествени от нашите. Нова помпа и е около 1000 евро. Инжекторите те са по 800 евро на бройка и трудно се намират. Та за 500 бара интересно какъв ще е ресурса и цените.