IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Нова технология спасява дизела

Разработката ще намали вредните емисии поне наполовина (ВИДЕО)

Нова технология спасява дизела

Специалистите от изследователския център Sandia National Laboratories представиха нова система за впръскване на дизелови двигатели, която позволява съществено намаляване на вредните им емисии.

Принципната разлика между дизеловия и бензиновия агрегат е в образуването на горивно-въздушна смес и нейното възпламеняване. Дизеловото гориво и въздухът се подават отделно в горивната камера. Първо влиза въздуха, докато горивото се впръсква накрая и мигновена се възпламенява. Заедно с конструктивните си особености, високия въртящ момент и ниския разход на гориво, дизелите имат по-високи нива на вредни емисии. 

технология

Според съвременните норми Euro 6d-Temp, съдържанието на азотен диоксид е 186 мг/км. Новите стандарти, влизащи в сила, свалят тези нива до 120 мг/км в реални условия и 80 мг/км при лабораторни измервания. От Sandia National Laboratories обаче твърдят, че са измислили технология, която ще свали нивата с 50-100%.

Основната проява е в дизайна на дюзите с технология ducted fuel injection или DFI (впръскване на гориво по канали). В случая горивото стига до камерата, използвайки миниатюрни канали. Това позволява оптимизиране на горивно-въздушната смес и се получава "по-чисто" изгаряне. Тук трябва да се отбележи, че при дизеловите двигатели има голяма зависимост между съдържанието на азотен диоксид и на саждите, както и обратно - колкото е по-малко първото, толкова повече е второто и обратното.

Въвеждането на DFI ще доведе до отпадане на използването на скъпата система за впръскване на карбамид (позната като AdBlue), която разгражда азотните оксиди. Новата технология ще може да се ползва както при масови автомобили, така и при двигатели за промишлеността. 

Снимка и видео: Sandia National Laboratories 

0 от 500
  • #9
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Въпрос на време да паднат цените на акумулаторите. Дизела леко по леко върви на приключване. Един дизелов двигател стана по-сложен от изработка на 1 електромобил.
  • #8
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тайната на тази технология е разделянето на водата чрез високочестотен резонанс. Разликата между този метод и електролизата е че при високочестотния резонанс разделянето на атомите става чрез микро вибрация за която се ползва много малко енергия. Тайната се крие в променливите честоти и самото устройство което ги произвежда. Но реално никой не знае точно как работи този метод. Само американското правителство знае но прототипите и схемите събират прах в някой таен склад на ЦРУ.
  • #7
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бъдещето е на водните автомобили. Направо наливаш вода от чешмата и караш колкото си искаш. Технологията за това е открита преди повече от 100г. но се пази от американското правителство. Същата тази технология беше преоткрита наново от друг американски изобретател - Стенли Майер които направи работещ прототип през 90-те години и започва да търси финансиране но не успява да развие проекта защото умря при странни обстоятелства през 1998г. След което и прототипите му изчезнаха безследно.
  • #6
    9 rate up comment 19 rate down comment
    глупаци са тези ( преди 1 месец )
    Спасяват мртвец мисията невъзможна.Никой никъде не купува дизел.Факт!
  • #5
    29 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не вярвам, някой да не иска кола с ел. мотор, ако имаше зарядни навсякъде, ако се зареждаха за 10 мин. и имаха пробег от по 600-800км. и цена на сегашните ДВГ. Това са нещата, които хората гледат. Нищо друго няма значение, който и на какъвто еколог да се прави.
  • #4
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Ники ( преди 1 месец )
    До #1: Колко дълго могат да се използват фосилните горива? По оценка на Бритиш Петролеум има нефт за 50 години. И този нефт не ни трябва само за автомобилни горива, нали? Реално остават около трийсетина години на петролно изобилие...Така че колкото и да се противите на електричките, просто няма алтернатива, по обективни причини
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анести ( преди 1 месец )
    В съвременните бензинови мотори, също горивото се впръсква.Така, че те също засмукват чист въздух.
  • #2
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Непрекъснато вадят спасяващи дизела технологии и все още никоя не е влязла в употреба. Що така?
  • #1
    24 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Понеже зарбавиха кризата преди години, сега наред е да се смени дизел с безнин. След някоя друга година, ще се почне пак нов "скандал" и така на всеки 8-10г за да принудт хроата да купуват нови коли. Фосилните горива, ще се изполват още дълго време, колкото и на някои да не им се иска. Електирфикацията за момента е утопия и просто замазване на очите.