IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как електромобилите ще ударят по сектора с услуги

Средният търговец ще загуби 35%, а най-много ще намажат производителите на гуми

Как електромобилите ще ударят по сектора с услуги

Преходът от традиционния ДВГ към електрически коли се отразява не само върху количеството вредни емисии: това ще повлияе значително върху техническото обслужване на автомобилите. В електрическите превозни средства има само една пета от частите, използвани в колите с ДВГ, както и почти никакво масло, така че типичният търговец на автомобили ще претърпи спад на приходите от услуги с 35% или с около 1300 долара. Такива данни посочват специалистите от Autoblog след сравняване на сумата за поддръжка на бензиновите автомобили и електрическите модели за последните 5 години.

Смяната на масло и накладки (съответно 24% и 5% от всички операции по поддръжка на американския пазар) намаляват или напълно отпадат при преминаване към електромобили. Колите на ток често използват процес, наречен регенеративно спиране, който забавя автомобила, като същевременно пести енергията от батерията. В същото време експертите отбелязват и значителни икономии при спирачните накладки: някои Toyota Prius все още работят с първия си комплект накладки след повече от 160 000 навъртени километра, докато стандартната подмяна при коли с ДВГ става след 50-60 000 км.

Електромобили - индустрия

Един от бенефициентите на прехода към електромобилите ще са производителите на гуми - всяка година колите изминават все повече и повече километри. В САЩ например, това за 5,23 трилиона км годишно, като разстоянието се увеличава с около 1% на година. Тъй като сега собствениците притежават един автомобил средно 11,1 години, това води до увеличаване продажбите на нови гуми. Друг важен лост за ръста в търсенето на гуми е вторичният ефект от силовото задвижване: гумите при електрическите автомобили се износват много по-бързо от колите с ДВГ. Причината е, че са по-тежки и максималният въртящ момент настъпва почти мигновено. Например, някои собственици на Tesla сменят гумите си едва 16 000 км.

Развитието на електромобилите влияе и върху честотата на подмяната на стъклата, а решаващите фактори тук също са увеличаването на средногодишния пробег и възрастта на колата. Чистачките, течността за чистачките, фаровете и крушките също могат да бъдат отнесени към тази категория, защото са все по-обвързани с технологии като сензори и камери. Тъй като повече превозни средства получават сензори за усъвършенстваните функции за подпомагане на водача, те няма да работят, ако не се поддържат чисти.

Електромобили - индустрия

Електрическите автомобили имат и по-високи изисквания към охлаждане. Те трябва по-добре да охлаждат салона, като се опитват да не повлияят върху пробега на колата. Първата защита срещу загуба на топлина са по-ефективните стъклени конструкции и материали. Видимостта пък е една от най-интересните области за иновации и инвестиции. Честно казано, тя винаги е била основен аспект на доходи за доставчици като Valeo и химическите компании, които продават течности за чистачки, например.

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ин Й
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Dinoas ( преди 2 месеца )
    До тук прочетох само едно две неща верни, всичко останало си е плява да запълни мястото. Нима в нормалните автомобили няма сензори? Или Ганьо не си слага течност за стъкло почистване? Нима онези техници които разбират няма да спечелят от новите автомобили? Е няма да сменят накладки всеки ден но веднъж в месеца, но за това пък ще струват майка си и баща си
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Пак до 9 ( преди 2 месеца )
    А майстори ще виждаш пак. Но там какви пари ще плащаш....ле ле...
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До номер 9 ( преди 2 месеца )
    Купи си ! Какво чакаш ? Май нещо не ти стиска, А ?
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Никола ( преди 2 месеца )
    Ужас.И кво излиза като теглим чертата.
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 7 ( преди 2 месеца )
    Имам предвид Модел 3 понеже той е 5 години по-нов но и при S е доста далеч от половин тон разликата в сравнение с Мерц Е който с дизел 340 коня тежи 1905кг а Теслата с около 410 кс от своя страна е 2200кг което е 300кила или 15% повече но все пак е стар модел а при сравнение между Ц-класа и Модел 3 няма подобни разлики
  • #9
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ще си купя ел. кола само да спра да виждам гадните майсторчета.
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    RD ( преди 2 месеца )
    Пропуснали са че няма да се сменят гърнета и да се избушват катализатори.
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Абе разликата не е 5% в теглото, Модел a е в класа на е класа а разликата в теглото половин тон. Сложи с в багажника на колата 10 торби цимент по 50кила всяка и ще видиш каква огромна ралика има в теглото от там и гумите хвърчат.
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 2 месеца )
    "Как електромобилите ще ударят по сектора с услуги?" - с класическа комбинация: прав, десен и завършващо кроше. Завод Аспо да се готви за ринга