IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как за 2 години Ford ще измъкне бизнеса на Tesla

Основната битка ще е при електрическите пикапи

Как за 2 години Ford ще измъкне бизнеса на Tesla

Все още няма автомобилен производител, който да е намерил начин да произвежда електромобили и да печели пари от тях. Всъщност, Tesla е идеалният пример за това какво се случва, когато се опитваш да продаваш продукт, който е много скъп за производство, но трябва да го лансираш на загуба докато компанията и продажбите растат.

През 2018 продажбите на Tesla са 245 000 коли, а за 2019 компанията има шанс да постигне почти 360 000 продажби, но фирмата завършва на загуба всяка една година от основаването си. За миналата година загубите са в размер на 1 милиард долара и 2019 няма да е изключение от тази тенденция. Все пак, само за първото тримесечие на тази година загубите на Tesla надхвърлиха 700 милиона долара.

В същото време инвеститорите не губят вяра в Tesla, а акциите на компанията са доста скъпи.

Причините за това са основно две. Първата е, че Tesla предлага интересни електромобили с дизайн на добро ниво. И второто, което е по-скоро в перспектива – пазарът очаква Tesla да лансира и електрически пикап, което ще е много важно за американския пазар. Ако Tesla и Мъск успеят да застрашат позицията на бестселъра Ford F-150 на пазара, то това ще е страхотен шанс за големи печалби.

С други думи, оценката за Tesla се опира на доброто приемане на продуктите й от страна на клиентите и възможността компанията да има модел, който да се бори с F-150.

Но Ford се готви да навлезе при електромобилите и в Детройт със сигурност имат планове за детронирането на Мъск.

На първо място, атаката трябва да поведе кросоувър с дизайн, зает от Mustang, така гигантът планира да обезсили едно от предимствата на Tesla – дизайнът на моделите на марката. По някое време през следващото десетилетие ще станем свидетели на сблъсъка на електрическия кросоувър на Ford и Model Y на Tesla, като изходът от този двубой ще е много важен. Какво ще стане с имиджа на Tesla, ако се окаже, че на пазара има електромобил с по-харесван дизайн?

Ford готви още един удар – електрически F-150. Мъск обеща Tesla да представи електрическия си пикап до края на лятото, а бързането – неговото, както и това на Rivian, където също готвят електрически пикап е разбираемо. За миналата година пазарът в Щатите е регистрирал 2,94 милиона продадени пикапи и според експертите, това е сегментът, където производителите постигат най-големи печалби.

В момента Ford държи 38% от пазара на пълноразмерните пикапи – тук са най-големите и най-скъпите модели. Естествено, във Ford не могат да си позволят Tesla да лансира успешен пикап, както и не могат да си позволят светът да погледне на компанията на Мъск като на лидера при електрическите пикапи. Ако това стане, Tesla просто ще прекърши конкуренцията с пазарен успех при пикапите.

Но във Ford готвят електрически пикап от серията F, който трябва да излезе на пазара преди пикапа на Tesla. Ако приемем, че развитието на един нов модел отнема 4,5 – 5 години, то по отношение на F-150 на ток, половината от този период вече е преминал и компанията навлиза в решителната финална фаза. Ford е близо до това да има готовност да произвежда електрическия F-150 в няколко завода едновременно, след което да го изстреля максимално бързо към мрежата си от почти 3000 дилърства. Стига моделът да е готов за пазара.

В битката за лансирането на електрически пикап, Tesla най-вероятно ще загуби, защото компанията ще трябва да намери нови 1,5-2 милиарда долара за това производство, както и да построи още един завод, който да поеме новия модел. Заводът, който се строи в Китай не може да се използва, тъй като колите от него ще идват с 25% мито и това ще ги направи неконкурентноспособни на американския пазар.

В крайна, сметка повечето анализатори са на мнение, че електрическият F-150 ще се появи на пазара през 2021, а електрическият пикап на Tesla – през 2022, като тази една година разлика може и да не се окаже толкова фатална. Но битката, която предстои, ще е много интересна.

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Алексей ( преди 7 часа )
    Перезвоните мне пожалуйста 8(812) 200-42-95 Алексей.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Ще, ще... Все едно нАучен екип на БАН, натоварен с държавната поръчка да разработи и "внедри" продукт, конглокентен на Епъл.. Къде отиде ти, може би... След гласуване на 3 поредни борда, продуктът заплашително заприличал на Фифи и Мони (Фиеста и Мондео). Така стават нещата по учрежденията. Принципа е "дайте да дадем"
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Мишо ( преди 1 месец )
    А в България,можем да произведем тесла,с махагонова дръжка.
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    ТТ ( преди 1 месец )
    Защо се гледа на Тесла като производител само на коли ? Те имат и батерии имат и зарядни станции които също донасят приходи.
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ford с 0 опит в електрическите автомобили ще надмине Тесла с над 10 години опит. Ми батерии от къде? То само с платени статии не става.